Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK522 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK522 Adı: EĞİTİMDE ŞİDDETSİZLİK VE UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, şiddet ve şiddetin eğitime yansımalarını tartışarak nedenleri ve çözüm yolları hakkında fikir yürütmek; şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizliğin nasıl uygulanacağını kavramak, şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizlik uygulamalarına ilişkin örnekler sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Şiddet ve eğitimde şiddet ile ilgili farkındalık kazanarak gerekli açıklamaları yapabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizlik ile ilgili farkındalık kazanarak gerekli açıklamaları yapabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Türkiye'de şiddetsizliği benimseyen kişileri söyleyebilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Dünyada şiddetsizliği benimseyen kişileri söyleyebilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Günlük yaşantısında karşılaştığı olayları şiddet ve şiddetşizlik içerikli olarak ayırt edebilir ve raporlaştırabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; şiddet, şiddet olarak anılabilecek davranışlar ve şiddet türlerini kavrama, şiddeti önleme yolları hakkında fikir yürütme, eğitimde şiddet ve nedenlerini tartışma, eğitimde şiddetin nasıl önlenebileceği hakkında fikir yürütme, şiddetsizliği kavrama, şiddetsizliğe ilişkin dünyadan örnekler sunma (ünlü liderler, atasözleri, masallar, şarkılar ve filmler vb.), eğitimde şiddetsizliği kavrama, eğitimde şiddetsizliğe ilişkin örneklerden yararlanma konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Şiddet Kavramı, Nedenleri, Şiddet Uygulayanlar ve Uygulananlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Şiddet İçeren Davranışlar, İfadeler, Şiddet Türleri ve Şiddeti Önleme Yolları Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Eğitimde Şiddet ve Nedenleri Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
4 Eğitimde Şiddeti Önleme Yolları Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
5 Şiddetsizlik Kavramı ve Çağrıştırdıkları Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
6 Şiddetsizliğe İlişkin Atasözleri, Deyimler, Şarkılar, Masallar ve Filmler Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
7 Şiddetsizliğe İlişkin Kahramanlar Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
8 Ara Sınav
9 Eğitimde Şiddetsizlik Örnekleri Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
10 Dünyada Şiddetsizlikle Anılan Değerler Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay
11 Gandhi ve Şiddetsizlik Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
12 Martin Luther King ve Şiddetsizlik Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
13 Türkiye'de Şiddetsizlikle Anılan Değerler Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay
14 Mevlana, Hacı Bektaş Veli ve Şiddetsizlik Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
15 Yunus Emre ve Şiddetsizlik Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Labbe, B & Puech, M. (2020). Çıtır çıtır felsefe dizisi. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
2 Erginer, A. (2014). Prof. Dr. Haydar Taymaz armağan kitabı. (Ed: Aydın, İ & Yılmaz, K. İçinde: Eğ. şiddetsizlik: Kavram ve uy.), Ankara: Pegem Akademi.
3 Erginer, A. (2015). Prof. Dr. Mahmut Adem'e 80. yaş ar. (Yay. Haz.: Karakütük, K. İçinde: Ok. ve sın. kar. sor. şiddetsizlikle çözüm bulma süreçleri: Örnek öğrt. ve öğr. pay.), Ankara: Ankara Ün. Eğ. Bil. Fak. Yay.
4 Çetinkayalı, İ. (2024). Eğ. Şiddetsizliğe Yönelik Öğ. İhtiyaçlarının İn. Bir Eğitimde Şiddetsizlik Öğretim Programı Tasarısı Gel. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. NEVÜ SBE, Nevşehir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı yayınlar, örnek olaylar, videolar, filmler, şarkılar, atasözleri, deyimler, örnek olayları raporlaştırma formatının yer aldığı ders kağıtları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6 1 40
5.Rapor 16 2 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 15 2 20
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 13 13
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 12 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 9 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 97