|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, şiddet ve şiddetin eğitime yansımalarını tartışarak nedenleri ve çözüm yolları hakkında fikir yürütmek; şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizliğin nasıl uygulanacağını kavramak, şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizlik uygulamalarına ilişkin örnekler sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şiddet ve eğitimde şiddet ile ilgili farkındalık kazanarak gerekli açıklamaları yapabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Şiddetsizlik ve eğitimde şiddetsizlik ile ilgili farkındalık kazanarak gerekli açıklamaları yapabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türkiye'de şiddetsizliği benimseyen kişileri söyleyebilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dünyada şiddetsizliği benimseyen kişileri söyleyebilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Günlük yaşantısında karşılaştığı olayları şiddet ve şiddetşizlik içerikli olarak ayırt edebilir ve raporlaştırabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; şiddet, şiddet olarak anılabilecek davranışlar ve şiddet türlerini kavrama, şiddeti önleme yolları hakkında fikir yürütme, eğitimde şiddet ve nedenlerini tartışma, eğitimde şiddetin nasıl önlenebileceği hakkında fikir yürütme, şiddetsizliği kavrama, şiddetsizliğe ilişkin dünyadan örnekler sunma (ünlü liderler, atasözleri, masallar, şarkılar ve filmler vb.), eğitimde şiddetsizliği kavrama, eğitimde şiddetsizliğe ilişkin örneklerden yararlanma konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Şiddet Kavramı, Nedenleri, Şiddet Uygulayanlar ve Uygulananlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Şiddet İçeren Davranışlar, İfadeler, Şiddet Türleri ve Şiddeti Önleme Yolları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Eğitimde Şiddet ve Nedenleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
4 | Eğitimde Şiddeti Önleme Yolları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
5 | Şiddetsizlik Kavramı ve Çağrıştırdıkları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
6 | Şiddetsizliğe İlişkin Atasözleri, Deyimler, Şarkılar, Masallar ve Filmler | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
7 | Şiddetsizliğe İlişkin Kahramanlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde Şiddetsizlik Örnekleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
10 | Dünyada Şiddetsizlikle Anılan Değerler | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay |
11 | Gandhi ve Şiddetsizlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
12 | Martin Luther King ve Şiddetsizlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
13 | Türkiye'de Şiddetsizlikle Anılan Değerler | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay |
14 | Mevlana, Hacı Bektaş Veli ve Şiddetsizlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
15 | Yunus Emre ve Şiddetsizlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Labbe, B & Puech, M. (2020). Çıtır çıtır felsefe dizisi. İstanbul: Günışığı Kitaplığı. | |
2 | Erginer, A. (2014). Prof. Dr. Haydar Taymaz armağan kitabı. (Ed: Aydın, İ & Yılmaz, K. İçinde: Eğ. şiddetsizlik: Kavram ve uy.), Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Erginer, A. (2015). Prof. Dr. Mahmut Adem'e 80. yaş ar. (Yay. Haz.: Karakütük, K. İçinde: Ok. ve sın. kar. sor. şiddetsizlikle çözüm bulma süreçleri: Örnek öğrt. ve öğr. pay.), Ankara: Ankara Ün. Eğ. Bil. Fak. Yay. | |
4 | Çetinkayalı, İ. (2024). Eğ. Şiddetsizliğe Yönelik Öğ. İhtiyaçlarının İn. Bir Eğitimde Şiddetsizlik Öğretim Programı Tasarısı Gel. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. NEVÜ SBE, Nevşehir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı yayınlar, örnek olaylar, videolar, filmler, şarkılar, atasözleri, deyimler, örnek olayları raporlaştırma formatının yer aldığı ders kağıtları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6 | 1 | 40 |
5.Rapor | 16 | 2 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |