| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Yazma sürecini uygulayarak ve uygun kaynak kullanarak akademik yazı yazabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 |
Araştırma ve yazma süreci boyunca kritik düşünme yeti ve becerilerini geliştirebilir |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 |
Araştırma planı geliştirebilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 |
Akademik araştırma hakkında uygun bir dil kullanabilir. |
PÇ-
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Akademik yazma tannımı, Eleştirel düşünme becerileri, okuma süreci, okuma stratejileri, yazı çeşitleri, alan yazın tarama, kaynak yazma, yazma stratejileri, yazma becerileri,
araştırma odaklı temel makale yazma metot ve yöntemleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin genel prensiplerinin tanıtılması. Akademik yazmaya giriş. |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 2 |
Araştırma konusunun seçimi ve konuyu daraltma
|
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 3 |
Araştırmanın problem cümlesinin yazımı. Araştırmanın alt problemlerinin yazımı |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 4 |
Hipotez Süreci.
Hipotez oluşturma |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 5 |
Kütüphane kullanma becerileri
Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) |
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama |
| 6 |
Alan yazın taraması yapmak. Konusuyla ilgili makaleleri incelemek |
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Makale Eleştirisi |
| 7 |
Araştırma Önerisinin literatür kısmının planlanması |
Anlatma Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Araştırma Önerisinin Ana paragrafların taslağını yazma
Giriş paragrafı taslağını yazma |
Anlatma Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 |
Araştırma önerisinin özgün değer ve yöntem kısmını yazma |
Anlatma Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 |
Araştırma önerisinin sonuç ve tartışma kısmını yazma |
Anlatma Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 |
Araştırma önerisinin özet kısmını yazma |
Anlatma Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 |
Sunumların yapılması |
Anlatma Yöntemi
Proje Sunumu |
| 14 |
Sunumların yapılması |
Anlatma Yöntemi
Proje Sunumu |
| 15 |
Sunumların yapılması |
Anlatma Yöntemi
Proje Sunumu |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. |
| 2 |
Dinçer, S. Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler, Pegem Yayınları |
| 3 |
Metherell, J.R., & Winkler, A.C. (2011), Writing the Research Paper: A Handbook (8th ed.). Wadsworth, Cengage Learning. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı
İlgili Makaleler |