|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı öğrencilere STEM eğitimi yaklaşımı üzerine kuramsal bilgi ve uygulama deneyimleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | STEM eğitiminin kuramsal temellerini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mühendislik tasarım süreci-STEM ilişkisine açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | 21.yy becerilerini açıklayabilme ve etkinlik planlarına yansıtabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bir STEM etkinliği ve planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders STEM eğitiminin teorik kapsamı, STEM disiplinlerinin entegrasyonu, STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar, STEM eğitiminin öğretim programlarındaki yeri, 21.yy becerileri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğini tanıtma ve dersin hedeflerini açıklama | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | STEM eğitiminin tarihçesi ve felsefesi | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde fen ve teknoloji | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde mühendislik ve matematik | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | 21.yy becerileri ve STEM (İnovasyon, yaratıcılık, girişimcilik) | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Bilgi temelli gerçek yaşam problemi belirleme | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | STEM etkinlik planları inceleme-değerlendirme | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
11 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
12 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
13 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
14 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
15 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel. | |
2 | 2. Çepni, S. (Ed.). (2017). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Ankara: Pegem akademi | |
3 | 3. Çorlu, M. S. & Çallı, E. (2017). Kuram ve uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik eğitimi. İstanbul: Pusula yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Akıllı tahta, Basit malzemeler, Teknolojik uygulamalar ve akıllı telefon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 2 | 20 |
5.Rapor | 16 | 2 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 20 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |