|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı öğrencilere STEM eğitimi yaklaşımı üzerine kuramsal bilgi ve uygulama deneyimleri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | STEM eğitiminin kuramsal temellerini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Mühendislik tasarım süreci-STEM ilişkisine açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | 21.yy becerilerini açıklayabilme ve etkinlik planlarına yansıtabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Bir STEM etkinliği ve planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders STEM eğitiminin teorik kapsamı, STEM disiplinlerinin entegrasyonu, STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar, STEM eğitiminin öğretim programlarındaki yeri, 21.yy becerileri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders içeriğini tanıtma ve dersin hedeflerini açıklama | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 | STEM eğitiminin tarihçesi ve felsefesi | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 3 | STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde fen ve teknoloji | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 | STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde mühendislik ve matematik | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 5 | 21.yy becerileri ve STEM (İnovasyon, yaratıcılık, girişimcilik) | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Bilgi temelli gerçek yaşam problemi belirleme | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | STEM etkinlik planları inceleme-değerlendirme | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 10 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 11 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 12 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 13 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 14 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 15 | STEM etkinliği ve planı hazırlama | Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel. | |
| 2 | 2. Çepni, S. (Ed.). (2017). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Ankara: Pegem akademi | |
| 3 | 3. Çorlu, M. S. & Çallı, E. (2017). Kuram ve uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik eğitimi. İstanbul: Pusula yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, Akıllı tahta, Basit malzemeler, Teknolojik uygulamalar ve akıllı telefon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 15 | 2 | 20 |
| 5.Rapor | 16 | 2 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 2 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||