Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK563 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK563 Adı: STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı öğrencilere STEM eğitimi yaklaşımı üzerine kuramsal bilgi ve uygulama deneyimleri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 STEM eğitiminin kuramsal temellerini açıklayabilir PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Mühendislik tasarım süreci-STEM ilişkisine açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 21.yy becerilerini açıklayabilme ve etkinlik planlarına yansıtabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Bir STEM etkinliği ve planı hazırlayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders STEM eğitiminin teorik kapsamı, STEM disiplinlerinin entegrasyonu, STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar, STEM eğitiminin öğretim programlarındaki yeri, 21.yy becerileri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğini tanıtma ve dersin hedeflerini açıklama Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 STEM eğitiminin tarihçesi ve felsefesi Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde fen ve teknoloji Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 STEM disiplinlerinin entegrasyonu: STEM derslerinde mühendislik ve matematik Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 21.yy becerileri ve STEM (İnovasyon, yaratıcılık, girişimcilik) Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 STEM için temel öğretimsel yaklaşımlar Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Bilgi temelli gerçek yaşam problemi belirleme Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 STEM etkinlik planları inceleme-değerlendirme Düz Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
11 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
12 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
13 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
14 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
15 STEM etkinliği ve planı hazırlama Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel.
2 2. Çepni, S. (Ed.). (2017). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Ankara: Pegem akademi
3 3. Çorlu, M. S. & Çallı, E. (2017). Kuram ve uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik eğitimi. İstanbul: Pusula yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, Akıllı tahta, Basit malzemeler, Teknolojik uygulamalar ve akıllı telefon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 15 2 20
5.Rapor 16 2 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 2 20
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 2 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90