Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK547 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK547 Adı: EĞİTİMDE ROBOT PROGRAMLAMA UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı programlama ve robotik konularında hiçbir ön bilgiye sahip olmadığı halde derslerinde robotik etkinliklere yer vermek isteyen öğretmen adaylarına temel programlama ve robotik bileşenleri kontrol becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Robotların tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Robotların eğitimde kullanım alanlarını açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitsel robot teknolojilerini açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Mblock 5 blok tabanlı programlama yazımını kullanabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Programlama temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Robotik bileşenleri programlayarak kullanabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders robotların tarihçesi, robotların eğitimde kullanım alanları, eğitim alanında kullanılan robot teknolojileri, Mblock 5 blok tabanlı programlama aracı, programlama temel kavramları, Mbot ve robotik bileşenlerin programlanması konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Robot nedir? Robotların tarihsel gelişimi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Robotların eğitimde kullanım alanları. Eğitsel robot teknolojileri. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Mblock 5 yazılımının kurulumu ve arayüzü Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Mblock 5'te aygıtlar, kuklalar, sesler ve arkaplan Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Mblock 5 kod blokları türleri Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Döngüler ve koşul yapıları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Değişkenler, listeler ve fonsiyonlar Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Mbot robotu bileşenleri-Led lambalar ve Buzzer Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Mbot robotu bileşenleri-Hareket Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Mbot robotu bileşenleri-Işık algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Mbot robotu bileşenleri- Ultrasonik algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Mbot robotu bileşenleri- çizgi algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Mbot robotu bileşenleri - Kızılötesi alıcı ve verici Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Mbot robotu bileşenleri-Buton ve zamanlayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coşkunserçe, O. (2021). Eğitimde robot programlama. Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, Mbot eğitsel robot kiti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 7 35
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 99