|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı programlama ve robotik konularında hiçbir ön bilgiye sahip olmadığı halde derslerinde robotik etkinliklere yer vermek isteyen öğretmen adaylarına temel programlama ve robotik bileşenleri kontrol becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Robotların tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Robotların eğitimde kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitsel robot teknolojilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mblock 5 blok tabanlı programlama yazımını kullanabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Programlama temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Robotik bileşenleri programlayarak kullanabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders robotların tarihçesi, robotların eğitimde kullanım alanları, eğitim alanında kullanılan robot teknolojileri, Mblock 5 blok tabanlı programlama aracı, programlama temel kavramları, Mbot ve robotik bileşenlerin programlanması konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Robot nedir? Robotların tarihsel gelişimi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Robotların eğitimde kullanım alanları. Eğitsel robot teknolojileri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Mblock 5 yazılımının kurulumu ve arayüzü | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Mblock 5'te aygıtlar, kuklalar, sesler ve arkaplan | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Mblock 5 kod blokları türleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Döngüler ve koşul yapıları | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Değişkenler, listeler ve fonsiyonlar | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mbot robotu bileşenleri-Led lambalar ve Buzzer | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Mbot robotu bileşenleri-Hareket | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Mbot robotu bileşenleri-Işık algılayıcı | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Mbot robotu bileşenleri- Ultrasonik algılayıcı | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Mbot robotu bileşenleri- çizgi algılayıcı | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Mbot robotu bileşenleri - Kızılötesi alıcı ve verici | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Mbot robotu bileşenleri-Buton ve zamanlayıcı | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coşkunserçe, O. (2021). Eğitimde robot programlama. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, Mbot eğitsel robot kiti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |