|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya edebiyatının önde gelen metinlerini içerik ve biçem açısından öğrencilere tanıtmak; öğrencilerin edebi metinleri takdir etme becerilerini geliştirmek ve çeşitli kültürlere ve dünya görüşlerine ait edebi türleri, dönemleri ve yazarları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünya edebiyatının önemli eserlerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Şiir, roman, tiyatro eserleri gibi edebi türler hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gerçek dil kullanımı ile edebi dil kullanımını ayırt edebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, dünya edebiyatından seçilen şiir, tiyatro, roman, öykü gibi farklı edebi türler ve çeşitli metin çözümlemelerini ve tartışmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Dünya edebiyatı dersinin genel özellikleri ve amaçları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Edebiyat ve edebiyat incelemesine genel giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Edebi dönemler ve türler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kısa Öyküye Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Edgar Alan Poe-Morgue Sokağı Cinayetleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Şiire Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Charles Baudelaire- Kötülük Çiçekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romana Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Tolstoy- İnsan Ne İle Yaşar? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Sabahattin Ali- Kürk Mantolu Madonna | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Otobiyografik Roman: Maya Angelou- Annem ve Ben | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Tiyatro Eserine Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Shakespeare- Hamlet & Romeo ve Juliet | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Arthur Miller- Satıcının Ölümü | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Terry Eagleton, T. (2021). Edebiyat nasıl okunur? (Çev. Elif Ersavcı). İstanbul: İletişim Yay. | |
2 | Moran, B. (2004). Edebiyat kuramları ve eleştiri. İstanbul: İletişim Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |