|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Atçılık & Binicilik ile ilgili tarihi, kültürel, sportif bilgileri teorik olarak öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atçılık ve Binicilik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atçılık ve Binicilik malzemelerinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atın anatomik ve psikolojik özelliklerini anlatabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Atlı sporların dünyada ve Türkiye'de nasıl gelişim gösterdiğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Uyarlanmış binicilik aktivitelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar, tarih sahnesinde at, kültür - sanat ve edebiyatta at, atların fiziksel ve psikolojik özellikleri, atın ekonomik değeri, atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı, at eğitimi, geleneksel ve modern atlı sporlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
2 | tarih sahnesinde at | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
3 | kültür - sanat ve edebiyatta at | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
4 | atların fiziksel ve psikolojik özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
5 | atın ekonomik değeri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
6 | atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
7 | at eğitimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | geleneksel ve modern atlı sporlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
10 | turizmde binicilik turları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
11 | atın insan sağlığı ile ilişkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
12 | terapötik atlı uygulamalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
13 | zihinsel yetersiz bireyler için atla kolaylaştırılmış eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
14 | fiziksel yetersiz bireyler için uyarlanmış atlı aktiviteler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
15 | davranış problemi olan bireyler için atla kolaylaştırılmış psikoterapi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sınıf, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |