Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK535 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK535 Adı: ATÇILIK BİNİCİLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Atçılık & Binicilik ile ilgili tarihi, kültürel, sportif bilgileri teorik olarak öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Atçılık ve Binicilik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Atçılık ve Binicilik malzemelerinin özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Atın anatomik ve psikolojik özelliklerini anlatabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Atlı sporların dünyada ve Türkiye'de nasıl gelişim gösterdiğini açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Uyarlanmış binicilik aktivitelerini açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar, tarih sahnesinde at, kültür - sanat ve edebiyatta at, atların fiziksel ve psikolojik özellikleri, atın ekonomik değeri, atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı, at eğitimi, geleneksel ve modern atlı sporlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
2 tarih sahnesinde at Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
3 kültür - sanat ve edebiyatta at Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
4 atların fiziksel ve psikolojik özellikleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
5 atın ekonomik değeri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
6 atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
7 at eğitimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
8 Ara Sınav
9 geleneksel ve modern atlı sporlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
10 turizmde binicilik turları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
11 atın insan sağlığı ile ilişkisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
12 terapötik atlı uygulamalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
13 zihinsel yetersiz bireyler için atla kolaylaştırılmış eğitim Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
14 fiziksel yetersiz bireyler için uyarlanmış atlı aktiviteler Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
15 davranış problemi olan bireyler için atla kolaylaştırılmış psikoterapi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
sınıf, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82