|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Herkes için sporun amacını açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Herkes için spor aktivitelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Spor etkinlikleri ve geleneksel oyunları uygulayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; herkes için sporun tanımı, yararı, yaygınlaşması, dünyada ve türkiye’deki herkes için spor anlayışı, sağlık için spor, rekreasyon için spor, çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, aileler ve engelliler için spor, insan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, outdoor sporları ve yanı sıra yerel yönetimlerde spor ile herkes için spor federasyonunun temel görevi, işleyişi, örgütleyici ve düzenleyici rolü konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Herkes İçin Sporun Amacı | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Dünya’da ve Türkiye’de Herkes İçin Spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Gelişim Aracı Olarak Spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | İnsan hakları ve spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Herkes için spor ve beslenme | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Kilo Kontrolü ve Herkes için spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Vücut sistemleri ve Herkes için spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vücut sistemleri ve Herkes için spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Zararlı Alışkanlıklar ve Spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Zararlı Alışkanlıklar ve Spor | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Herkes için spor aktiviteleri | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Herkes için spor aktiviteleri | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Sağlık ve egzersiz | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Stress ve Herkes için spor ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zorba, E. (2006). Yaşam boyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
2 | Shedlin, H. ve Lieberman, L. (2011). Sports for Everyone: A Handbook for Starting Sports Camps for Children with Visual Impairments. Perkins School for the Blind, US. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 5 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 5 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |