Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK532 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK532 Adı: HERKES İÇİN SPOR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Herkes için sporun amacını açıklayabilir PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Herkes için spor aktivitelerini açıklayabilir PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Spor etkinlikleri ve geleneksel oyunları uygulayabilir PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriği; herkes için sporun tanımı, yararı, yaygınlaşması, dünyada ve türkiye’deki herkes için spor anlayışı, sağlık için spor, rekreasyon için spor, çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, aileler ve engelliler için spor, insan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, outdoor sporları ve yanı sıra yerel yönetimlerde spor ile herkes için spor federasyonunun temel görevi, işleyişi, örgütleyici ve düzenleyici rolü konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Herkes İçin Sporun Amacı Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Dünya’da ve Türkiye’de Herkes İçin Spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Gelişim Aracı Olarak Spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 İnsan hakları ve spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Herkes için spor ve beslenme Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Kilo Kontrolü ve Herkes için spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Vücut sistemleri ve Herkes için spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Vücut sistemleri ve Herkes için spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Zararlı Alışkanlıklar ve Spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Zararlı Alışkanlıklar ve Spor Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Herkes için spor aktiviteleri Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Herkes için spor aktiviteleri Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Sağlık ve egzersiz Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Stress ve Herkes için spor ilişkisi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Zorba, E. (2006). Yaşam boyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2 Shedlin, H. ve Lieberman, L. (2011). Sports for Everyone: A Handbook for Starting Sports Camps for Children with Visual Impairments. Perkins School for the Blind, US.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 5 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 5 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 96