|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN TUNCER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Roma'nın siyasi, sosyal ve kültürel tarihini tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Roma İmparatorluğu hakkında eleştirel bir yaklaşım sunabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Roma tarihindeki krallar, dönemin siyasi olayları hakkında bilgiler vermek ve Roma'nın sosyo-kültürel ve dini dünyasını tanıtmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Roma tarihinin kaynakları ve İtalya coğrafyası | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 2 | Etrüsklerin gelişi, Roma şehrinin kuruluşu | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 3 | Roma'da Etrüsk hakimiyeti ve Krallık dönemi | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 4 | Roma'da Cumhuriyet dönemi | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 5 | Cumhuriyet dönemindeki savaş ve mücadeleler (Kartaca, müttefikler, Mithridates savaşları) | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 6 | Roma'da İmparatorluk Dönemi/ Principatus Devri ve Iulius-Claudius hanedanı | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 7 | Roma'da Dört İmparatorlar yılı ve Flavius Hanedanı | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Evlat edinilen İmparatorlar ve Hanedan üyesi olmayan imparatorlar devri | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 10 | Severus devri | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 11 | Roma'da Asker İmparatorlar devri | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 12 | İmparatorluk Dönemi/Dominatus devri ve Tetrarkhia | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 13 | Constantinus Hanedanı ve Tetrarkhia'nın son bulması | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 14 | Valentinianus ve Theodosius Hanedanlıkları | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 15 | Roma İmparatorluğu'nun bölünmesi | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hasan TUNCER, Roma İmparatorluğu Döneminde Kapadokya Bölgesi (MS. I. ve II Yüzyıllar), Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Bülent İplikçioğlu (2007), Hellen ve Roma Tarihinin Ana Hatları, Arkeoloji ve Sanat Yayınları | |
| 3 | Oğuz Tekin(2010), Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
| 4 | Titus Livius, Roma Tarihi, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita, Bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 9 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||