Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 304 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 304 Adı: BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 6 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğretmenlik mesleği alanında okul çalgısını etkili ve verimli bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağ el ve sol el temel tekniklerini geliştirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Gitarın ses ve akor sistemini kavrayıp geliştirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı arpej türleri ile eşlik edebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Sol el parmaklarını bağımsızlaştırabilir. Yarım ve tam bare tekniğini uygulayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Bareli akor yapılarını ve pozisyonları kullanabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Akor şifrelerini okuyup basabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Gitarın müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını, çalgıların teknik özelliklerini, kısa tarihini okul müziği dağarcığındaki yerini ve uygulamalarını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının temel tekniklerinin hatırlatılması. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Sağ el tirando ve apoyando (serbest vuruş ya da desteksiz vuruş ) çalışmaları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Gitar pozisyonları ve nota yerleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Sol el ve sağ el parmak numaraları ve ezgi soloları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Akor tekrarları ve farklı ritimler Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Yarım ve tam bare Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Farklı akor basışları ve şifreleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Çeşitli türlerdeki şarkıların ezgi soloları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Nota ve akor okuma Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Türk Sanat Müziği eşlikleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Popüler müziklere gitar eşlikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Okul şarkılarına gitar eşlikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Türkülere gitar eşlikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydıntan, Z. (1999) Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi
2 Cemil, M. (2005) Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi
3 İşbilen, M. (2001) Klasik Gitar Metodu ,Çağdaş Sanat Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 7 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 70