Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 404 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 404 Adı: ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 4 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı: öğrencinin öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını grup üyesi olarak etkili bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Birlikte çalma-söyleme teknik bilgi ve becerisini kullanabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Oda müziği eserlerini, dönemine göre seslendirebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Eseri, dönemine göre ve nüans özellikleriyle seslendirebilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Topluluk önünde çalma-söyleme becerisi kullanabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Çalgı - ses toplulukları oluşturabilir ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirme, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikler, Türk müziğinin Dünya müziği içindeki yeri, müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerinin yanında müziğin tüm dünyadaki ortak dil olduğunu kavrama, Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma, dayanışma ve birlikte iş yapabilme duygusunu ortaya çıkarma, eserleri dönemlerin özelliklerine göre seslendirme, ulusal ve oda müziği eserlerini seslendirme, çalışılan repertuvar ile etkinliklerde bulunma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması Oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Hareket ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Yorum Çalışmaları Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Türk Müziği Eserleri Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90