Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 511 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 511 Adı: POPÜLER MÜZİK VE UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı: öğrenciye, müziğin tarihsel süreç çerçevesindeki sosyoekonomik ve kültürel gelişmeler ile birlikte yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültür, popüler kültür, güncel ve popüler kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Güncel ve Popüler Müziğin ekonomik boyutunu açıklayabilir. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-32 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve süreçlere katılım sağlar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müzik tür ve stillerini tarihsel süreç içerisinde tanımlayabilir. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Güncel Popüler Müziklerin okul müzik eğitimindeki yeri ve işlevini açıklayabilir. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Popüler müzik ve uygulama alanlarına dair genel bilgi ve beceriyi uygulayabilir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müziklerin tarihsel süreci, popüler kültür çerçevesinde güncel ve popüler müziklerin günlük hayattaki yeri ve önemi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür, Popüler Kültür, Güncel ve Popüler kavramları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Caz müziği öncesi türler (Ragtime, Blues, Boogie Woogie). Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Caz Müziği Stilleri (NewOrleans,Dixiland,) Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Caz Müziği Stilleri ( Chicago, Swing, Bebop) Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Caz Müziği Stilleri (Cool Caz, Fusion, Free Caz, Rock Caz) Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Soul, Funk, Motown. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Country Müzik Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Rock&Roll Müziği Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Rock Müzik Stilleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Rock Müzik Stilleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Tango, Flamenko Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Çigan Müziği, Balkan Müzikleri ve çeşitli yerel Popüler Müzikler. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Türkiye’de Popüler Müzikler Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Türkiye’de Popüler Müzikler Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özbek, M., (2000) “Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski”, İletişim Yayınevi.
2 Sermet ,C., (1999) “Cazın İçinden”, Pan Yayınevi.
3 Berendt E. J., (2003) “ Caz Kitabı”, Ayrıntı Yayınları
4 Hatch, D., Millward, S., (1992) “Blues’dan Rock’a”, Korsan Yayın.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120