|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı: öğrenciye, müziğin tarihsel süreç çerçevesindeki sosyoekonomik ve kültürel gelişmeler ile birlikte yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültür, popüler kültür, güncel ve popüler kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Güncel ve Popüler Müziğin ekonomik boyutunu açıklayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-32 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve süreçlere katılım sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müzik tür ve stillerini tarihsel süreç içerisinde tanımlayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Güncel Popüler Müziklerin okul müzik eğitimindeki yeri ve işlevini açıklayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Popüler müzik ve uygulama alanlarına dair genel bilgi ve beceriyi uygulayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müziklerin tarihsel süreci, popüler kültür çerçevesinde güncel ve popüler müziklerin günlük hayattaki yeri ve önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür, Popüler Kültür, Güncel ve Popüler kavramları. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
2 | Caz müziği öncesi türler (Ragtime, Blues, Boogie Woogie). | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
3 | Caz Müziği Stilleri (NewOrleans,Dixiland,) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
4 | Caz Müziği Stilleri ( Chicago, Swing, Bebop) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
5 | Caz Müziği Stilleri (Cool Caz, Fusion, Free Caz, Rock Caz) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
6 | Soul, Funk, Motown. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
7 | Country Müzik | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rock&Roll Müziği | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
10 | Rock Müzik Stilleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
11 | Rock Müzik Stilleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
12 | Tango, Flamenko | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
13 | Çigan Müziği, Balkan Müzikleri ve çeşitli yerel Popüler Müzikler. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
14 | Türkiye’de Popüler Müzikler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
15 | Türkiye’de Popüler Müzikler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özbek, M., (2000) “Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski”, İletişim Yayınevi. | |
2 | Sermet ,C., (1999) “Cazın İçinden”, Pan Yayınevi. | |
3 | Berendt E. J., (2003) “ Caz Kitabı”, Ayrıntı Yayınları | |
4 | Hatch, D., Millward, S., (1992) “Blues’dan Rock’a”, Korsan Yayın. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |