|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KIVILCIM ERKAN (kivilcimerkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KIVILCIM ERKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Uzakdoğu çalışmaları açısından önem arz eden bir ülke olan Japonya'nın dünya siyasetindeki yerinin ve öneminin lisans öğrencilerine tanıtılmasıdır. Bu amaca yönelik Japonya'nın siyasi tarihi, çeşitli alanlardaki iç ve dış politikaları ve dünya siyasetine katılımı gibi konular ele alınılacaktır. Ders Japonya'ya ilgi duyan tüm öğrencilere açıktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonya'nın siyasi tarihi ve siyasi yapısını öğrenebilir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Japonya'nın dünya siyasetindeki yerini ve önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Japonya'nın dış ilişkileri ile ilgili konularda yorum yapabilir ve tartışabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonya'nın siyasi tarihi (19. yüzyılın ortasından 20. yüzyılın ortasına kadar), İkinci Dünya Savaşında Japonya ve Amerikan işgali, İkinci Dünya Savaşından sonraki siyasi ve ekonomik ve toplumsal kurumlar ve aktörler, Japonya'nın güvenlik politikası, Japonya'nın dış ilişkileri, Japonya ve uluslararası örgütler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş ve Japonya'nın siyasi tarihi (19. yüzyılın ortasından 20. yüzyılın ortasına kadar) | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
2 | Japonya'nın siyasi tarihi (19. yüzyılın ortasından 20. yüzyılın ortasına kadar) devamı | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
3 | İkinci Dünya Savaşı'nda Japonya | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
4 | İkinci Dünya Savaşı sonrası Japonya'nın ABD tarafından işgali | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
5 | Savaş sonrasında Japonya'da siyasi, ekonomik ve sosyal kurumlar | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
6 | Savaş sonrasında Japonya'da siyasi, ekonomik ve sosyal kurumlar | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
7 | Savaş sonrasında Japonya'da siyasi, ekonomik ve sosyal kurumlar | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Japonya'nın güvenlik politikası | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
10 | Japonya'nın güvenlik politikası | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
11 | Japonya'nın dış ilişkileri | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
12 | Japonya'nın dış ilişkileri | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
13 | Japonya'nın dış ilişkileri | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
14 | Japonya ve uluslararası örgütler | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
15 | Japonya ve uluslararası örgütler | anlatma yöntemi ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Oxford Handbook of Japanese Politics, ed. by Robert J. Pekkanen and Saadia M. Pekkanen, Oxford University Press, 2022 | |
2 | The State and Politics in Japan, by Ian Neary, Polity Press, 2019 | |
3 | Japan in Transformation (1945-2020), by Jeff Kingston, Routledge, 2022 | |
4 | Critical Issues in Contemporary Japan, ed. by Jeff Kingston, Routledge, 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bu derste öğretim üyesinin belirlediği ders kitabı, yabancı makaleler ve gazete haberleri kullanılacak. Dersler ise öğretim üyesinin hazırladığı sunumlar ile yürütülecektir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |