|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET CANSIZ (mehmetcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilim ve teknolojiden değer yaratma, girişimcilik ve inovasyonun yetkinlikleri, kaynakları, vaka analizlerinin incelenmesi, ticarileşme ve girişimcilik ekosistemi konularında öğrencilerin bilgi düzeylerini artırmaktır. Yenilikçi sınıfın incelenmesi ve teknolojik değişimlerin getirdiği fırsatlarla inovasyon ve girişimcilik ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkinin anlaşılması, inovasyonun girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolün kavranması ve yeni teknoloji tabanlı girişimlerin kurulması süreçlerinin öğrenilmesi için tasarlanmıştır. Son olarak inovasyon ve girişimcilik genel olarak girişimcilik ekosistemi ile destinasyon yönetimi aktörleri özel olarak ise turizm sektörü kapsamında incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik ve inovasyon kavramının ana unsurlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Girişimcilik ve inovasyon arasındaki ilişkinin girişimcilik sürecini nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Girişimcilik fırsatları hakkında farkındalık geliştirmesi ve yeni girişimlerin kurulma sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve fırsatlar konusunda bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Girişimcilik ve teknoloji yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel ve teknolojik gelişmeleri/yayınları takip eder |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Yenilikçi sınıfın özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-7 | Turizm sektöründe inovasyon ve girişimciliğin önemini kavrar |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
girişimcilik ve inovasyon ile ilgili temel kavramlar, iki kavram arasındaki ilişki ve süreçler, yenilikçi sınıf, turizm sektöründe uygulanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders içeriğinin tanıtılması ve genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Sanayi toplumundan bilgi ve dijital topluma dönüşümün dinamikleri, | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kalkınma, Bölgesel Kalkınma kavramları, Ulusal, Bölgesel ve Uluslararası örneklerin incelenmesi | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Yenilikçi Sınıfın Özelliklerinin analiz edilmesi | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Girişimcilik Nedir? Dinamikleri Nelerdir? Tarihsel dönüşüm içinde geçirdiği aşamalar nelerdir? | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | İnovasyon Nedir? Dinamikleri Nelerdir? Tarihsel dönüşüm içinde geçirdiği aşamalar nelerdir? | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Ulusal ve Bölgesel Yenilik Sistemi, Girişimcilik Ekosistemi ve Destinasyon Yönetimi Nedir? Aktörleri Kimlerdir? Bunların Girişimcilik ve İnovasyon Üzerindeki Etkileri Nelerdir? | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu, Üniversite ve Sanayi İş Birliği | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kuluçka Merkezleri, TTO’lar ve Teknoparkların Girişimcilik Ekosistemindeki Rolleri ve Uygulamalar | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Organize Sanayi Bölgelerinin Girişimcilik Ekosistemindeki Rolleri ve Uygulamalar | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Başarılı Girişimcilerin Özellikleri Nelerdir? Nerden Gelirler? Başarılarını Etkileyen Faktörler Nelerdir? | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Turizm Sektörü İçin İnovasyon ve Girişimciliğin Önemi ve Vaka İncelemleri | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Turizm Sektörü İçin İnovasyon ve Girişimciliğin Önemi ve Vaka İncelemleri | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Proje Ödevlerinin Sunuşları | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bayhan, B. D. (2004). Teknoloji ve inovasyon yönetimi. Ankara: Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Yayını, 283-308. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |