|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | NONOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı doğal ve sentetik temelli biyolojik malzemeleri tanımak, ve doku mühendisliği ve biyomalzeme alanı hakkındaki tarihi ve güncel araştırma ve biyomedikal uygulamalar hakkında bilgi ve yorumlama yeteneği kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyomalzemeler ve doku mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi ve yorumlama becerisi geliştirebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | spesifik biyomedikal uygulamalar için malzemelerin taşıması gereken temel özellikleri belirleyebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | alanda yapılmış araştırma ve geliştirme faaliyetlerini takip ve analiz edebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyomalzemeler ve sınıflandırılması; biyomalzeme türleri (seramik, metal, polimer ve kompozit) ve özellikleri ; ideal biyomalzemelerde aranan özellikler ve temel tanımlar (biyouyumluluk, biyoaktivite, biyobozunurluk vb.); sert ve yumuşak doku mühendisliğinde in-vitro ve klinik uygulamalarına örnekler; kemik doku mühendisliği ve ilaç salınımı gibi spesifik uygulamalarında kullanılan biyomalzemeler ve onların üretimi ve karakterizasyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyolojik Malzemeler / Biyomalzemeler ve Doku Mühendisliğine Giriş | Sözlü anlatım |
2 | Biyomalzemelerin Sınıflandırılması ve Özellikleri I | Sözlü anlatım |
3 | Biyomalzemelerde Aranan Özellikler | Sözlü anlatım |
4 | Metalik Biyomalzemeler | Sözlü anlatım |
5 | Seramik Biyomalzemeler | Sözlü anlatım |
6 | Polimerik Biyomalzemeler | Sözlü anlatım |
7 | Kompozit Biyomalzemeler, Spesifik Doğal Kaynaklı Biyomalzemeler | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kemik Doku Mühendisliği ve Yenilenmesi | Sözlü anlatım |
10 | Yenileyici Tıp ve İlaç Salınım Sistemleri | Sözlü anlatım |
11 | Hidrojeller | Sözlü anlatım |
12 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri I | Sözlü anlatım |
13 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri II | Sözlü anlatım |
14 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-1 | Sözlü anlatım |
15 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-2 | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine: Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Referans software (Mendeley) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 40 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 60 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |