Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDRSM 301 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDRSM 301 Adı: DENEYSEL SANAT Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Deneysel Sanat ve uygulama metotları, sanat ile ilgili temel kavramlar, sanatın ilke-elemanları ve sanatın ögeleri hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sanatın ilke ve elamanlarını tanımlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sanat öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Deneysel sanat kavramını öğrenir üzerine sorular oluşturabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sanatın kuramsal temellerini ve Deneysel Sanatı açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Deneysel Sanatı diğer sanat akımlarından ayıran nitelikleri kavrar. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Deneysel sanat eserlerini yorumlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; sanat ile ilgili temel kavramları, sanatın türlerini, özelliklerini, kuramsal temellerini, sürecini ve deneysel sanat bağlamındaki sanat eseri incelemelerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat ile ilgili temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Sanatın ilke ve elemanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Sanat öğeleri arasındaki ilişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Sanat türlerini ve özellikleri. Deneysel sanatın kelime anlamı ve deneysel sanat kavramının üzerine sorular Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Sanatın kuramsal temelleri ve deneysel sanat Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Sanat türleri. Deneysel sanatın kendinden önceki sanat akımlarından ayrıştığı nitelikler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Sanat okuma. Deneysel sanat eserlerini yorumlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Akım sonrası sanatın evrilmesi ve deneysel sanatla gelen yeni sanatsal tavır Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 1960 ve sonrası sanat prensiplerinde deneysel imaj arayışları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Çağdaş sanat tavrı ve deneysellik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Çağdaş sanat içeriğinde deneysel imaj Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Deneysel sanat Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Deneysel sanatın gelişim süreci ve örnekleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Deneysel sanat örnekleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atakan, Nancy (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem Kitabevi.
2 Baratalı, S. (2012). 1980 Sonrası Sanatta Deneysel Yaklaşımlar (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=CfDgWphKxTYMAGUIoDgbiw&no=vaiUtDQupXeJ_aa9tcwUvA veri tabanından erişildi.
3 Baratalı, S. (2019). Eklektik Hayatlardan Deneysel Sanat Uygulamaları (Sanatta YeterlikTez Çalışması). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=sV9YgLu41_VrvqWZlqcdvw&no=-X32w9BRTixAcep_1PXFcg veri tabanından erişildi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90