|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ECEM CEYLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere başlangıç seviyesinde yazılı ve sözlü olarak Çince kendini ifade edebilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Çince konuşma dilinin temel özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Temel seviyedeki Çince karakterleri okuyup yazabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Temel seviyedeki Çince metinleri okuyup anlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, diyaloglar, tekrarlar, dinleme-yazma alıştırmaları, soru-cevap yöntemleri ile başlangıç seviye Çinceyi etkin bir şekilde öğretmeyi kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çince ses tonları ve pinyin sistemi hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Çince dilbilgisi ve Çin yazısı hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Çince selamlaşma, tanışma, teşekkür ifadeleri, “Ma 吗” soru ekini kullanarak soru yapma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | “De 的 ” iyelik ekinin ve sahiplik bildiren “ you 有” fiilinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap |
5 | Aile bireylerini tanıtırken kullanılacak Çince ifadeler, “Ji 几” soru zamirini kullanarak soru yapma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap |
6 | 1’den 100’e kadar Çince sayıların Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, sayı alıştırmaları yaparak sınıfını tanıtma | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Sınav öncesi tekrar | Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kutlama ve hediyeleşme ifadeleri, Çince zaman kavramlarının (yıl, ay, haftanın günleri vb.) Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Çince zaman kavramları (bugün, yarın vb.) ve saatlerin Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, zaman kavramlarının kullanılacağı alıştırmalar ile bu kavramları pekiştirme | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap |
11 | Çince yer-yön zarfları, yön ifadelerini kullanarak bir yeri tarif etme | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Çince yer-yön zarflarının “you 有” fiili ile kullanımı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma İkili Çalışma Soru Cevap |
13 | Çincede tercih ifadeleri, tercih soru yapılarında kullanılan “haishi 还是” yapısı ile ilgili alıştırmalar | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Rol Yapma |
14 | Tercih soru yapısını (haishi 还是) kullanarak karşı tarafa hobilerini sorma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma |
15 | Sınav öncesi genel tekrar | Bireysel Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nan, Y. (2018). Başarının yolu-başlangıç 1-1-yabancılar Çince öğretimi kitap serisi (Chenggong Zhi Lu Qibu Pian 1). İstanbul: Kırmızı Kedi. | |
2 | Ed. Wu, Y. (2009). Çince-Türkçe resimli sözlüğüm 汉土图解词典(土耳其语版). Beijing: The Commercial Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 16 | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |