Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDÇDE 303 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDÇDE 303 Adı: PRATİK ÇİNCE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA ECEM CEYLAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere başlangıç seviyesinde yazılı ve sözlü olarak Çince kendini ifade edebilme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Çince konuşma dilinin temel özelliklerini sıralayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Temel seviyedeki Çince karakterleri okuyup yazabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Temel seviyedeki Çince metinleri okuyup anlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, diyaloglar, tekrarlar, dinleme-yazma alıştırmaları, soru-cevap yöntemleri ile başlangıç seviye Çinceyi etkin bir şekilde öğretmeyi kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çince ses tonları ve pinyin sistemi hakkında genel bilgi Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
2 Çince dilbilgisi ve Çin yazısı hakkında genel bilgi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Beceri Geliştirme Çalışması
3 Çince selamlaşma, tanışma, teşekkür ifadeleri, “Ma 吗” soru ekini kullanarak soru yapma Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
4 “De 的 ” iyelik ekinin ve sahiplik bildiren “ you 有” fiilinin kullanımı Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap
5 Aile bireylerini tanıtırken kullanılacak Çince ifadeler, “Ji 几” soru zamirini kullanarak soru yapma Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap
6 1’den 100’e kadar Çince sayıların Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, sayı alıştırmaları yaparak sınıfını tanıtma Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
7 Sınav öncesi tekrar Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Kutlama ve hediyeleşme ifadeleri, Çince zaman kavramlarının (yıl, ay, haftanın günleri vb.) Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
10 Çince zaman kavramları (bugün, yarın vb.) ve saatlerin Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, zaman kavramlarının kullanılacağı alıştırmalar ile bu kavramları pekiştirme Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap
11 Çince yer-yön zarfları, yön ifadelerini kullanarak bir yeri tarif etme Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma Beceri Geliştirme Çalışması
12 Çince yer-yön zarflarının “you 有” fiili ile kullanımı Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma İkili Çalışma Soru Cevap
13 Çincede tercih ifadeleri, tercih soru yapılarında kullanılan “haishi 还是” yapısı ile ilgili alıştırmalar Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Rol Yapma
14 Tercih soru yapısını (haishi 还是) kullanarak karşı tarafa hobilerini sorma Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma
15 Sınav öncesi genel tekrar Bireysel Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nan, Y. (2018). Başarının yolu-başlangıç 1-1-yabancılar Çince öğretimi kitap serisi (Chenggong Zhi Lu Qibu Pian 1). İstanbul: Kırmızı Kedi.
2 Ed. Wu, Y. (2009). Çince-Türkçe resimli sözlüğüm 汉土图解词典(土耳其语版). Beijing: The Commercial Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 16 1 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 1 1
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90