| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		FATMA ECEM CEYLAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere başlangıç seviyesinde yazılı ve sözlü olarak Çince kendini ifade edebilme becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | Çince konuşma dilinin temel özelliklerini sıralayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-3 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-4 | Temel seviyedeki Çince karakterleri okuyup yazabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-5 | Temel seviyedeki Çince metinleri okuyup anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, diyaloglar, tekrarlar, dinleme-yazma alıştırmaları, soru-cevap yöntemleri ile başlangıç seviye Çinceyi etkin bir şekilde öğretmeyi kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Çince ses tonları ve pinyin sistemi hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 2 | Çince dilbilgisi ve Çin yazısı hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 3 | Çince selamlaşma, tanışma, teşekkür ifadeleri, “Ma 吗” soru ekini kullanarak soru yapma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 4 | “De 的 ” iyelik ekinin ve sahiplik bildiren “ you 有” fiilinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap | 
| 5 | Aile bireylerini tanıtırken kullanılacak Çince ifadeler, “Ji 几” soru zamirini kullanarak soru yapma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap | 
| 6 | 1’den 100’e kadar Çince sayıların Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, sayı alıştırmaları yaparak sınıfını tanıtma | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 7 | Sınav öncesi tekrar | Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kutlama ve hediyeleşme ifadeleri, Çince zaman kavramlarının (yıl, ay, haftanın günleri vb.) Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 10 | Çince zaman kavramları (bugün, yarın vb.) ve saatlerin Çince karakterlerle yazımı ve telaffuzları, zaman kavramlarının kullanılacağı alıştırmalar ile bu kavramları pekiştirme | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap | 
| 11 | Çince yer-yön zarfları, yön ifadelerini kullanarak bir yeri tarif etme | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 12 | Çince yer-yön zarflarının “you 有” fiili ile kullanımı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma İkili Çalışma Soru Cevap | 
| 13 | Çincede tercih ifadeleri, tercih soru yapılarında kullanılan “haishi 还是” yapısı ile ilgili alıştırmalar | Anlatma Yöntemi Grup Çalışması Soru Cevap Rol Yapma | 
| 14 | Tercih soru yapısını (haishi 还是) kullanarak karşı tarafa hobilerini sorma | Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Rol Yapma | 
| 15 | Sınav öncesi genel tekrar | Bireysel Çalışma Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nan, Y. (2018). Başarının yolu-başlangıç 1-1-yabancılar Çince öğretimi kitap serisi (Chenggong Zhi Lu Qibu Pian 1). İstanbul: Kırmızı Kedi. | |
| 2 | Ed. Wu, Y. (2009). Çince-Türkçe resimli sözlüğüm 汉土图解词典(土耳其语版). Beijing: The Commercial Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 16 | 1 | 20 | 
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||