|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kapadokya bölgesinin tarih öncesi çağlarına, MÖ. II. ve I. bin yıllarına, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi dönemlerine, bölgenin sosyo-ekonomik ve dini yapısına, bölgedeki yeraltı ve yerüstü zenginliklerine yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kapadokya tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kapadokya bölgesinde farklı dönemlerde yaşayan toplumların kültürlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kapadokya bölgesinde bulunan yer altı şehirlerini, bölgedeki inanç sistemini, bölgenin turizm faaliyetlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Kapadokya bölgesinin paleolitik, mezolitik, neolitik ve kalkolitik devirleri, MÖ. II. ve I. bin yılları, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi dönemleri, bölgenin siyasi, sosyo-ekonomik ve dini yapısı, bölgedeki yeraltı ve yerüstü zenginlikleri hakkındaki bilgileri ve Topada yazıtlarına, Derinkuyu yeraltı şehrine teknik gezileri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kapadokya adının anlamı ve Kapadokya coğrafyasının tarihsel süreçteki sınırları | Anlatım, Tartışma |
2 | Tarih öncesi çağlarda Kapadokya bölgesi: paleolitik, mezolitik, neolitik ve kalkolitik devirlerde Kapadokya bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | MÖ. II. Binyılda Asur Ticaret Kolonileri Çağı’nda Kapadokya Bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Hititler döneminde Kapadokya bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Sunum |
5 | MÖ. I. Binyılda Kapadokya bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Teknik Gezi: Göreme Açık Hava Müzesi | Anlatım, Soru Cevap, Gezi, Gözlem |
7 | Roma ve Bizans döneminde Kapadokya bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Selçuklu ve Osmanlı döneminde Kapadokya bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Cumhuriyet tarihinde Kapadokya bölgesi ve Nevşehir | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Gezginlerin gözünden Kapadokya bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kapadokya’da yeraltı şehirleri, halk mimarisi, el sanatları, güvercinlikler ve kiliseler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Teknik Gezi: Uçhisar Kalesi | Anlatım, Soru Cevap, Gezi, Gözlem |
14 | Kapadokya bölgesinde sosyo-ekonomik yaşam | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kapadokya bölgesinde din | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tuncer, H. (2022). Roma İmparatorluğu Döneminde Kapadokya Bölgesi (MS. I. ve II. Yüzyıllar). Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Sözen, M. (Ed.) (1998). Kapadokya. İstanbul: Ayhan Şahenk Vakfı. | |
3 | Korat, G. (2018). Taş Kapıdan Taç Kapıya Kapadokya. İstanbul: Doğan Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, harita, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 9 | 27 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |