| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Kapadokya tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Kapadokya bölgesinde farklı dönemlerde yaşayan toplumların kültürlerini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Kapadokya bölgesinde bulunan yer altı şehirlerini, bölgedeki inanç sistemini, bölgenin turizm faaliyetlerini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu ders, Kapadokya bölgesinin paleolitik, mezolitik, neolitik ve kalkolitik devirleri,  MÖ. II. ve I. bin yılları, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi dönemleri, bölgenin siyasi, sosyo-ekonomik ve dini yapısı, bölgedeki yeraltı ve yerüstü zenginlikleri hakkındaki bilgileri ve Topada yazıtlarına, Derinkuyu yeraltı şehrine teknik gezileri kapsamaktadır.  | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Kapadokya adının anlamı ve Kapadokya coğrafyasının tarihsel süreçteki sınırları | 
		Anlatım, Tartışma | 
	
		
		| 2 | 
		Tarih öncesi çağlarda Kapadokya bölgesi: paleolitik, mezolitik, neolitik ve kalkolitik devirlerde Kapadokya bölgesi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 3 | 
		MÖ. II. Binyılda Asur Ticaret Kolonileri Çağı’nda Kapadokya Bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 4 | 
		Hititler döneminde Kapadokya bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi  | 
		Anlatım, Soru Cevap, Sunum | 
	
		
		| 5 | 
		MÖ. I. Binyılda Kapadokya bölgesinin siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 6 | 
		Teknik Gezi: Göreme Açık Hava Müzesi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Gezi, Gözlem | 
	
		
		| 7 | 
		Roma ve Bizans döneminde Kapadokya bölgesi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Selçuklu ve Osmanlı döneminde Kapadokya bölgesi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 10 | 
		Cumhuriyet tarihinde Kapadokya bölgesi ve Nevşehir | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 11 | 
		Gezginlerin gözünden Kapadokya bölgesi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 12 | 
		Kapadokya’da yeraltı şehirleri, halk mimarisi, el sanatları, güvercinlikler ve kiliseler | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 13 | 
		Teknik Gezi: Uçhisar Kalesi	 | 
		Anlatım, Soru Cevap, Gezi, Gözlem | 
	
		
		| 14 | 
		Kapadokya bölgesinde sosyo-ekonomik yaşam | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 15 | 
		Kapadokya bölgesinde din | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Tuncer, H. (2022). Roma İmparatorluğu Döneminde Kapadokya Bölgesi (MS. I. ve II. Yüzyıllar). Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yayınları.  | 
	
		
		| 2 | 
		Sözen, M. (Ed.) (1998). Kapadokya. İstanbul: Ayhan Şahenk Vakfı. | 
	
		
		| 3 | 
		Korat, G. (2018). Taş Kapıdan Taç Kapıya Kapadokya. İstanbul: Doğan Kitap. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Ders notları, harita, bilgisayar |