| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Kur’an alfabesini tanıyabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 |
Kur’an’ı seslerine uygun bir şekilde okuyabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 |
Kur’an’ı tecvid usulüne uygun bir şekilde okuyabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders, Kur’an harflerinin tanıtılmasını, Kur’an harflerinin harekelerine göre okunmasını, Kur’an harflerinin el takısına göre okunmasını, Tecvid konularından Medd-i Tabîî, Medd-i Munfasıl ve Medd-i Muttasıl konularını kapsamaktadır |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Kur’an harflerinin (ElifBâ) tanıtılması ve uygulamalı öğretilmesi |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 2 |
Kur’an harflerinin Üstün-Esre-Ötre harekelerine göre okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 3 |
Kur’an harflerinin Üstün-Esre ve Ötre harekelerine göre (a-i-u) sesleriyle uzatılarak okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 4 |
Kur’an harflerinin iki üstün-iki esre- iki ötre (tenvin) harekelerine göre okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 5 |
Kur’an harflerinin cezm harekesine göre okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 6 |
Kur’an harflerinin şedde harekesine göre okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 7 |
Kur’an harflerinin el takısına göre okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Huruf-u Mukattaâ’nın okunuşu ve lafzatullah konusu |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 10 |
Hâ harfinin okunuşu |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 11 |
Tenvinli kelimelerde geçiş konusu |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 12 |
Kur’an’da yer alan secavend işaretlerin mahiyeti |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 13 |
Fatiha Sûresi’nin tecvid üzere okunması ve Tecvid konularından Medd-i Tabiî konusu |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 14 |
Tecvid konularından Medd-i Munfasıl ve Medd-i Muttasıl konusu |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 15 |
Bakara Sûresi’nin ilk beş ayetinin tecvid üzere okunması |
Anlatım, Okuma, Soru Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kur'an-ı Kerim |
| 2 |
Sağlam, M. (2020). Kur'an Tecvidi. İstanbul: Kimlik yay. |
| 3 |
Eymen Rüşdi,Süveyd. (2019). et-Tecvîdü'l-Musavver. Mustafa Sağlam çev. Beyrut: Dâru'l-Gavsânî yay. |
| 4 |
el-Gavsânî, |
| 5 |
el-Gavsânî, Yahya, (2018). Teysîru ahkâmi't-tecvîd. Mustafa Sağlam (çev.)Beyrut:Dâru'l-Gavsânî yay. |
| 6 |
Çetin, A. (2015). Kur'ân okuma esasları. Bursa: Emin Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|