Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL225 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL225 Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerimizin temel 3d tasarım yetkinliğine ulaştırılması,3d modelleme ve temel 3d animasyon ve render tekniklerini kavraması hedeflenmektedir.Web tasarımlar ve oyun motorları için özgün 3d tasarım ve modellemeler yapabilecek düzeyde beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.3D programlama ve özel araçlar geliştirme amaçlı iç yazılımlar geliştirmek ve oyun programlama için karakter modelle çalışmaları hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel 3D tasarım ve modelleme tekniklerini bilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilgisayar oyunları için temel karakter modellemeyi bilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste,temel 3d tasarım ve modellemeler,temel mimari modelleme tekniklerinin yanında araba modelleme ve render metodları işlenecektir.MacScript kodlama teknolojisi anlatılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders materyallerinin tanıtılması ve 3D Max programının ara yüzünün tanıtılması Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
2 Araç Çubukları ve Zoom araçları Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
3 Create menüsü ve alt komutlar, parametre ayarları. Kutulardan oluşan basit modellemeler yapmak Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
4 Editable Poly ve alt komutlar Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
5 Editable Poly ve alt komutlar Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
6 3D sanal ortam oluşturulması Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
7 3D sanal ortam oluşturulması Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
8 Ara Sınav
9 3D karakter geliştirilmesi Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
10 3D karakter geliştirilmesi Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
11 3D karakter geliştirilmesi Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
12 Render metodları Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
13 Render metodları Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
14 Dönem geneline ait uygulamalar Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
15 Dönem geneline ait uygulamalar Anlatım,Soru-Cevap,Sunum ve Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kolektif(2020),Yeni Başlayanlar İçin 3D Studio Max,Kodlab Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yardımcı ders kitabı, ders notu, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 8 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90