|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı çocuk edebiyatının tanımı, önemi, çocuk kitaplarının önemi, çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler ve kitap seçimine yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk kitaplarının tarihçesi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Çocuk edebiyatı türlerinin özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çocuklara uygun eserlere örnek verebilir. |
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk kitaplarının önemi, çocuk ktiaplarında bulunması gereken özellikler, nitelikli ve niteliksiz çocuk kitapları ve bunların çozukların gelişimi üzerindeki etkileri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
| 13 | Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
| 14 | Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
| 15 | Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yılar, Ö. ve Turan, L. (2007). Çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. (Ana Kaynak) | |
| 2 | Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Rengarenk Yayınları. (Ana Kaynak) | |
| 3 | Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk edebiyatı kuramsal yaklaşım. Konya: Eğitim Yayınevi. (Yardımcı Kaynak) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-14 | 60 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||