| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EYÜP GÜRCAN (eyupgurcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı bisiklet türleri ve parçaları, bisikletin temizliği, bakımı ve güvenli bisiklet sürmeye yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bisiklet sporunun tarihsel gelişimini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Bisiklet disiplinlerine özgü ekipmanları ve yarışma kurallarını sıralayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Doğru ve güvenli sürüş tekniklerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Temel bisiklet bakımını ve temizliğini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders bisikletin tarihi gelişimini, bisikletin tanımını ve kavramsal temellerini, bisikletin saha, malzeme ve kurallar bilgisini, bisikletin temel sürüş tekniklerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Bisikletin Dünyadaki gelişimi | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 2 | Bisikletin Türkiye’deki gelişimi | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 3 | Bisiklet nedir? Bisiklet türleri, bisiklet parçaları | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 4 | Bisiklet parkuru, malzeme ve kurallar bilgisi | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 5 | Bisiklet kıyafetleri, bisiklet bakım ve tamir malzemeleri | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 6 | Bisiklet sürme teknikleri, turlar ve yarışmalarda ekip çalışması | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 7 | Güvenli sürüş ve bisiklet ayarları | Konu anlatımı, soru-cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pedal çevirme teknikleri ve uygulaması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 10 | Düz çizgi üzerinde bisiklet sürme çalışması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 11 | Güvenli fren çalışması, çabuk durma çalışması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 12 | Ani dönüş çalışması, denge ve dikkat geliştirme çalışması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 13 | Hareket kontrol çalışması, sekiz sürüş çalışması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 14 | El işaretlerinin anlamları ve el işareti çalışması, dengede durma ve salyangoz yarışı | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 15 | Dönem boyu öğrenilenlerin karma parkurda uygulanması | Konu anlatımı, uygulama, soru-cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydilek, B. ve Sarıçiçek, C. (2019). Bireysel sporlar bisiklet ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları | |
| 2 | Gregor, R. J. ve Conconi, F. (2008). Handbook of sports medicine and science: Road Cycling. Wiley-Blackwell | |
| 3 | Ural, A.A,(2021).Bisiklet Dersleri.Şule Yayınları:İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, bisiklet, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | [10-13] | 1 | 40 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 4 | 8 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| Bisiklet Sürme | 2 | 10 | 20 | 
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||