|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CESUR PEHLEVAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencilerin antropolojinin alan ve alt dalları hakkında genel bilgiler kazanmasını sağlamak, antropoloji ile ilgili kültürel, tarihi ve çevresel unsurlar hakkında bilgilendirilmesine yardımcı olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antropoloji alanı ve dalları, antropolojinin araştırma yöntemleri, kültür kavramı ve kültür kuramları, kültürün içeriği, kültür araştırmaları, akrabalık, evlilik ve dil, sanat ve diğer kültürel kuramların incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antropoloji Nedir? Tanımı, Yaklaşımı,İlkeleri | anlatma yöntemi, tartışma |
| 2 | Kültür Kavramı | anlatma yöntemi, tartışma |
| 3 | Antropoloji Yapmak | anlatma yöntemi, tartışma |
| 4 | Dil ve İletişim | anlatma yöntemi, tartışma |
| 5 | İnsanın Uyum Stratejileri | anlatma yöntemi, tartışma |
| 6 | Jared Diamond: Tüfek, Mikrop ve Çelik | anlatma yöntemi, tartışma |
| 7 | Değerlendirme | anlatma yöntemi, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal Cinsiyet | anlatma yöntemi, tartışma |
| 10 | Etnisite ve Irk | anlatma yöntemi, tartışma |
| 11 | Aile ve Akrabalık | anlatma yöntemi, tartışma |
| 12 | Görsel | anlatma yöntemi, tartışma |
| 13 | Uygulamalı Antropoloji | anlatma yöntemi, tartışma |
| 14 | Küreselleşen Dünyada Antropolojinin Rolü | anlatma yöntemi, tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | anlatma yöntemi, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kültür, Lisa Gezon , Conrad Kottak, 2016. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 40 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 60 | ||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 142 | ||