|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CESUR PEHLEVAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antropolojinin geleneksel olarak dört alt alanı vardır: sosyal/kültürel antropoloji, fiziksel/biyolojik antropoloji, lingusitik antropoloji, vearkeoloji. Dersimiz hem Antropolojinin dört alt alanına hem de daha geniş düşünme ve eğitim hedeflerine ilişkindir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsanlar hem biyolojik hem de kültürel olarak karmaşık varlıklardır. Antropolojinin bütünsel olmasının nedeni budur - yani insanlığı oluşturan biyo-kültürel sistemlerin tüm yönlerini inceler ve karşılaştırmalıdır, yani antropoloji, insan kültürlerini incelerken dünyanın her tarafına bakar. Kendimizi anlayabilmek için antropologlar, insanların birbirleriyle nasıl etkileştiklerini açıklamak için birçok farklı yöntem ve araçlar kullanırlar. Amerika Birleşik Devletleri'nde antropoloji, insanın karmaşıklığının farklı yönlerinde uzmanlaşmış dört alt alana ayrılmıştır: sosyal/kültürel antropoloji, arkeoloji, fiziksel/biyolojik antropoloji ve lingusitik antropoloji. Bu derste, bu dört alanın yöntemlerinin günümüzün karmaşık ve hızla değişen dünyasında küresel sorunları çözmek için nasıl uygulandıklarını öğreneceksiniz. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antropoloji Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Kültür kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Uygulamalı Arkeoloij ve Biyolojik Antropoloji | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | İnsan Çeşitliliği ve Adaptasyonu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | İlk çiftçiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | İlk Kentler ve Devletler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile ve Akrabalık | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Uyarlanma Stratejileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dil ve İletişim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Etnisite ve Irk | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Toplumsal Cinsiyet | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Dünya Sistemi ve Sömürgecilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Küreselleşen Dünyada AntropolojininR | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biological Anthropology: the natural history of humankind, Allen, Anton, Stanford. 2017 : Antropoloji İnsan Çeşitliliğinin Öncemi, Kottak, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Kitaplar, Araştırma Makaleleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 40 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |