|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARZU SALDIRAY (arzusaldiray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ARZU SALDIRAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere insanın gelişimi ve nasıl öğrendiği konularında bilgi kazandırmaktır. Öğretmen adaylarının bu ders kapsamında edindikleri bilgilerin temel bir alt yapı oluşturması beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi kurabilir |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişimin temellerini açıklayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilişsel gelişim özelliklerini gelişim dönemleri açısından tartışabilir |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kişilik gelişimini farklı kuramlar çerçevesinde analiz edebilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenmeyi farklı kuramlar açısından tartışabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; psikoloji ve alt dalları, eğitim psikolojisi gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel gelişim, bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar, Piaget ve bilişsel gelişim kuramı, dil ve ahlak gelişimi, kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler, kişilik gelişimini açıklayan kuramlar, öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı, edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı, bilgi işleme kuramı, yapılandırmacı kuram konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
2 | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim, | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
3 | Bilişsel gelişim (devam) | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
4 | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
5 | Kişilik gelişimi (psikososyal) | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
6 | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
7 | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullanma | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
10 | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
11 | Edimsel koşullanma | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
12 | Edimsel koşullanma (devam); sosyal öğrenme kuramı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
13 | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
14 | Gestalt öğrenme kuramı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
15 | Bilgi işleme kuramı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yeşilyaprak, B. (2022). "Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme, Öğretim", Ankara: Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Tedx konuşmaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |