|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YENER BEKTAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, insan geçmişinin antropolojik yorumunun dünya çapında genel olarak incelemesini sağlamasının yanında arkeologların evrimi, kültürü ve maddi dünyayı analiz etmek için kullandıkları metodolojik teknikleri ve felsefi perspektifleri tanıtır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Alanındaki güncel Dünyadaki gelişmeleri izleme ve bunu çalışmalarına aktarma bilinci. |
PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Arkeoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir. PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, tarih öncesinden günümüze maddi kültür ve hominid evrimi üzerine antropolojik araştırmaları tanıtmakta, arkeoloji biliminin temel bulgularını özetlemekte ve arkeoloji ve biyolojik antropolojinin çağdaş sosyal ve maddi dünyayı nasıl aydınlattığını incelemektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse Giriş: Antropologlar ne bilmek isterler, nasıl karar verirler? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Geçmişi açığa çıkarmak | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Değişim Mekanizmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Paleontoloji | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | İnsan kökenlerinin arkeolojisi: İnsanlar nereden geldi? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Antropoid primatların ortaya çıkışı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Hominoidlere ilişkin fosil bulgular | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İlk hominidlerin ortaya çıkışı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Ardipithecus genusu ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Homo genusunun ortaya çıkışı ve gelişim evreleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Neandarthaller | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Homo Sapienslerin ortaya çıkışı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Moleküler kanıtlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Larsen, C.2021. Essentials of Biological Anthropology, W. W. Norton & Company | |
| 2 | Stanford, C., Allen, J.S., Anton, S.C. 2013, Biological Anthropology: The natural history of humankind, Pearson | |
| 3 | Lewin, R. 2005, Modern İnsanın Kökeni, Say Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 3 | 14 | 42 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 3 | 14 | 42 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||