|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarihöncesi dönemlerde ölü gömme adetlerinin ortaya çıkışını ve zaman içerisindeki gelişiminin incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sunum ve sunum sonrasında teslim edilen yazılı değerlendirme raporu bu dersin temel değerlendirme yöntemidir. |
PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | güncel literatürün araştırılması |
PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölü gömme adetleriyle ilgili en erken izlerin saptandığı Orta Paleolitik Dönem'den itibaren tarihöncesi dönemler boyunca geleneklerin nasıl değiştiği ve çeşitlendiği bu dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarihöncesi arkeolojisine giriş | |
2 | Paleolitik Çağlar da Yakındoğu | |
3 | Yakındoğu'da Paleolitik Çağlar'da Ölü Gömme Adetleri | |
4 | Yakındoğu'da Epipaleolitik Dönem | |
5 | Epipaleolithic dönemde Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
6 | Yakındoğu'da Neolitik Çağ | |
7 | Neolitik Çağ'da Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Neolitik Çağ'da Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
10 | Neolitik Çağ'da Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
11 | Yakındoğu'da Kalkolitik Çağ | |
12 | Kalkolitik Çağ'da Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
13 | Kalkolitik Çağ'da Yakındoğu'da Ölü Gömme Adetleri | |
14 | Erken Tunç Çağında Anadolu | |
15 | Anadolu'da Erken Tunç Çağında Ölü Gömme Adetleri | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anne Birgitte Gebaer, L. S., Anne Teather, António Carlos Valera (Ed.). (2020). Monumentalising Life in the Neolithic: Narratives of Continuity and Change. Oxbow Books. | |
2 | Assaf Yasur-Landau, E. H. C., Yorke M. Rowan (Ed.). (2019). The Social Archaeology Of The Levant From Prehistory To The Present. Cambridge University Press. | |
3 | Cauvin, J. (2000). The Birth of the Gods and origins of Agriculture. Cambridge University Press. | |
4 | Hadad, R. m. (2019). Ruin dynamics: Architectural destruction and theproduction of sedentary space at the dawn of theNeolithic revolution. Journal of Social Archaeology, 19(1). | |
5 | Hodder, I. (Ed.). (2018). Religion, History and Place in the Origin of Settled Life. University Press of Colorado. | |
6 | Laneri, N. (Ed.). (2015). Defining the Sacred. Approaches to the Archaeology of Religion in the Near East. Oxbow Books. | |
7 | Mehmet Özdoğan, N. B., Peter Kuniholm (Ed.). (2012). The Neolithic in Turkey. New Excavations & New Research (Vol. Central Anatolia). Arkeoloji ve Sanat Yayınları | |
8 | Peter M.M.G. Akkermans, G. M. S. (2003). The Archaeology Of Syria From Complex Hunter-Gatherers To Early Urban Societies (C. 16,000-300 Bc). Cambridge University Press. | |
9 | Sharon R. Steadman, G. M. (Ed.). (2011). The Oxford Handbook Of Ancient Anatolia 10,000–323 B.C.E. Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
konu ile alakalı bilimsel yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-15 | 50 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |