|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYLİN ALKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin nicel araştırmalar ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Nicel araştırma ile ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Deneysel tasarımları açıklayabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Anket hazırlama ve uygulama sürecini kavrayabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nicel araştırma kavramı, modelleri, yöntemleri, ölçme, dereceleme, örnekleme, deney, anket ve SPSS kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel Araştırma Nedir?, Sosyal Bilim Araştırmalarının Aşamaları, Niceliksel ve Niteliksel Araştırma Yaklaşımları, Niceliksel Araştırma Modelleri | Anlatma, soru-cevap |
2 | Ölçme: Tanımı ve Düzeyleri Ölçü Araçları, Ölçü Aracı Çeşitleri | Anlatma, soru-cevap |
3 | Örnekleme kavramı ve örnekleme süreci ve örnekleme hatalar | Anlatma, soru-cevap |
4 | Örnekleme yöntemleri | Anlatma, soru-cevap |
5 | Örnek hacminin belirlenmesi ve örnekleme hataları | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
6 | Deney: kavram, deney türleri, deneysel hatalar ve tutarlılık | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
7 | Anket hazırlama süreci | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Soruların ifadelendirilmesi ve soru türleri | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
10 | Hipotez testi ile ilgili kavramlar ve hipotez testi süreci | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
11 | Bazı parametrelere İlişkin hipotez Testi Uygulamaları | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
12 | SPSS hazır paket programının tanıtımı, Veri girişi | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
13 | Ki-kare Analizi | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
14 | Parametrik Testler | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
15 | Nonparametric tests | Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bal, H. (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemleri Nicel Araştırma Yöntemi, Fakülte kitabevi. | |
2 | Altunışık, R. ve diğerleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS uygulamaları, Sakarya 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, SPSS programı, bilgisayar, projeksiyon, yazıtahtas |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |