|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Anadolu Tunç çağları hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi edinilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tunç Çağı Anadolu kültürleriyle ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. PÇ-2 Alanında lisans eğitiminde edindiği tüm pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir ayrıca uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde uzman düzeyinde kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri etik kurallar çerçevesinde ele alarak ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla uzman düzeyinde aktarabilme becerisine sahip olur ve uygular. PÇ-5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projeleri uzman düzeyinde bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikleri etik kurallar çerçevesinde planlar, yönetir ve uygular. PÇ-8 Alanı ile ilgili güncel konuları ulusal ve uluslararası düzeyde topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine uzman düzeyde sahip olur. PÇ-10 Arkeolojinin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma inceliklerinde müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uzman düzeyinde uygular. PÇ-12 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Tunç Çağı kültürleri hakkında kronolojik çerçeveye uygun olarak bilgi verilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Anadolu Tunç çağları kronolojileri | Sözlü anlatım |
2 | Erken Tunç Çağı: Kronolojik sorunlar ve Anadolu'nun kültürel gelişimi | Sözlü anlatım |
3 | Erken Tunç Çağı: Sosyo-ekonomik dönüşümler | Sözlü anlatım |
4 | Erken Tunç Çağı: Anadolu ve Mezopotamya | Sözlü anlatım |
5 | Erken Tunç Çağı: Maden Endüstrisi | Sözlü anlatım |
6 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Kronoloji ve Toplumsal Dönüşümler | Sözlü anlatım |
7 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Ekonomi ve Ticaret | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Siyasal Dönüşümler | Sözlü anlatım |
10 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Anadolu ve Mezopotamya | Sözlü anlatım |
11 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı: Din | Sözlü anlatım |
12 | Hitit: Kökenler ve Kronoloji | Sözlü anlatım |
13 | Hitit: Devlet Yapısı | Sözlü anlatım |
14 | Hitit: Hukuk ve toplumsal dönüşümler | Sözlü anlatım |
15 | Hitit: Sanat ve Mimari | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Sagona ve P.E. Zimansky, Ancient Turkey, Londra, 2009. | |
2 | S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011. | |
3 | T. Bryce, The Kingdom of Hittites, Newyork, 2005 | |
4 | A. Ünal, Hititler Devrinde Anadolu 1-2-3, İstanbul, 2002 | |
5 | T. Özgüç, Kültepe, İstanbul, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |