|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İnsan eliyle üretilmiş ilk örneklerden itibaren kronolojik olarak Antik Ege, Yunan anakarası ve Adalarındaki sanat üretiminin mimari, resim ve küçük buluntular üzerinden tanıtılması amaçlanmaktadır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ege uygarlıklarının kronolojisini ve sanatını karşılaştırmalı olarak algılama becerisini kazanacak, bu uygarlıklara ait sanat yapıtlarını tanıyarak açıklayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kronolojik olarak mimarlık ve sanat yapıtları üzerinde durularak, dinsel ve sivil mimarlık örnekleri, sanat eserleri ve sanat akımları dönemin sosyal, kültürel, ekonomik ve estetik anlayışı ışığında nasıl şekillendiğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Antik Yunan’dan Roma'ya ekonomik, siyasal ve düşünsel yönden Ege uygarlıklarının oluşum ve evrimini ve bunun sanatsal ve kültürel kimliğe yansımalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ege, Yunan anakarası ve adalarının tarih öncesi: Paleolitik ve Neolitik dönemler. Bronz çağ ege Ege uygarlıkları: Minos, Miken ve kiklad adaları. Ege göçleri ve Yunan karanlık çağı mimarisi ve sanatı. Ege göçleri sonrası Yunanistan: Geometrik dönem, Arkaik dönem, Klasik dönem ve Helenistik dönem mimarisi ve sanatı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse Giriş,Tarih öncesi ege uygarlıkları: Paleolitik, Mezolitik, Neolitik Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 2 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Kiklad adalarında sanat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 3 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Girit Minos uygarlığı mimarisi ve sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 4 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Miken uygarlığı mimarisi ve sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 5 | Ege göçleri ve Yunan karanlık çağı. Proto geometric dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 6 | Ege göçleri sonrası egede sanat ve mimari. Geometrik dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 7 | Ege göçleri sonrası egede sanat ve mimari. oryentalizan dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yunan Mimarisine giriş ve yunan mimari terimleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 10 | Arkaik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 11 | Klasik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 12 | Helenistik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 13 | Arkaik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 14 | Klasik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 15 | Helenistik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul | |
| 2 | Roth, L. (2000), Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi İstanbul. | |
| 3 | Mansel, A.M. (2011),Ege Ve Yunan Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara. | |
| 4 | Boardman, J. (2005), Yunan Sanatı, Homer Kitabevi, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||