|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antik Roma uygarlığının kuruluşundan, Geç antik çağa kadar geçen sürede Roma uygarlığına ait mimari yapıtların ve sanat eserlerinin incelenmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antik Roma uygarlığının kronolojisini, mimarisini ve sanatını karşılaştırmalı olarak algılama becerisini kazanacak, bu uygarlıklara ait sanat yapıtlarını tanıyarak açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kronolojik olarak mimarlık ve sanat yapıtları üzerinde durularak, dinsel ve sivil mimarlık örnekleri, sanat eserleri ve sanat akımları dönemin sosyal, kültürel, ekonomik ve estetik anlayışı ışığında nasıl şekillendiğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ekonomik, siyasal ve düşünsel yönden Antik Roma uygarlığının oluşum ve evrimini ve bunun sanatsal ve kültürel kimliğe yansımalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İtalya'nın tarih öncesi, Etrüskler, Antik Roma uygarlığının kuruluşu ve Roma cumhuriyet ve imparatorluk dönemi mimarisi ve sanat eserleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş. Tarih öncesi İtalya: Paleolitik, Neolitik ve kalkolitik dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 2 | İtalyanın Demir Çağı Uygarlıkları. Etrüsk Mimarisi ve sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 3 | Antik Roma'nın kuruluşu, tarihi ve mimari teknikleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 4 | Roma Tapınakları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 5 | Roma hamamları ve su yapıları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 6 | Roma forumları, zafer takları ve dikili taşları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 7 | Roma Tiyatroları, Amphitiyatroları ve circusları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Romanın diğer kamu ve ticaret yapıları. Basilika, macella, granaria. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 10 | Roma konut mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 11 | Teknik Gezi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. |
| 12 | Roma resim sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 13 | Roma heykel sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 14 | Roma küçük el sanatları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 15 | roma nümizmatiği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anabolu, M. (2001), İstanbul ve Anadolu'daki Roma İmparatorluk Dönemi Mimarlık Yapıtları, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | |
| 2 | Krettzschmer, F. (2000), Antik Roma'da Mimarlık ve Mühendislik, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | |
| 3 | Stamper, J.W. (2008), The Architecture of Roman Temples. The Republic to the Middle Empire, Cambridge. | |
| 4 | Wheeler, M. (2004), Roma Sanatı ve Mimarlığı, çev. Z. Koçel Erdem, İstanbul: Homer Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||