|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES KAVALÇALAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı yapı ve mezar taşı kitabelerini okuma becerisi kazandırma | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İslam yazı sanatı hakkında özet bilgiye sahip olabilme |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kitabe okumaya başlamadan önce nelere dikkat edileceğini öğrenebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kitabe okumada hattatların üslubuna dikkat edilmesi hususunu öğrenebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Çeşme, mezar taşı ve cami kitabelerini okuyacak düzeye erişebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı epigrafisinin önemli örneklerinden seçme kitabelerin okutulması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hazırlık (hicri ve rumi ayların tanıtılması, rakamların tanıtılması, kullanılacak terimlerin açıklanması) | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 2 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 3 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 4 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 5 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 6 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 7 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 10 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 11 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 12 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 13 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 14 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 15 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Günay, V. (2014). Bornova Osmanlı Kitabeleri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Alparslan, A. (2002).Kitâbe, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 26:76-81. | |
| 3 | Konyalı, İ.H.(1964). Abideleri ve Kitabeleri ile Konya Tarihi, Konya: Yeni Kitap Basımevi. | |
| 4 | Özkurt, K. ve Tüfekçioğlu, A. (2009). Türk İslam Sanatında Kitabeler, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 7(14): 275-295. | |
| 5 | Yücedağ, İ. (2017). Osmanlı Epigrafisi Kitabeler ve Mezar Taşları, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. | |
| 6 | Osmanlıca Kitabe Okuma Rehberi, Hayrat Neşriyat. | |
| 7 | http://www.ottomaninscriptions.com/top.aspx [Erişim Tarihi: 04.10.2022] | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||