|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Antik Yunan siyasal düşüncesinden başlayarak Fransız İhtilali’ne kadar Batı’da siyasal düşünceye yön veren filozofların ve siyaset kuramcılarının görüşleri ile bu görüşlerin tarihsel arka planlarını oluşturan siyasal ve toplumsal olgular ve değişimlerin incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset felsefesi kuramlarını ve tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirebilir |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Eski Yunan, Orta Çağ ve Yakın Çağ siyasal düşüncesinin sonraki siyasal düşüncenin temeli olduğunun ayırdına varabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bugünkü siyasal düşünceyi geçmişteki siyasal düşünceyle karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini; Antik Yunan siyasal düşüncesi, Roma siyasal düşüncesi, Ortaçağ ve Hristiyan siyasal düşüncesi konuları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Şu sorular üzerine tartışma: Siyaset nedir? Felsefe nedir? Siyaset Felsefesi nedir? Genel olarak felsefeyi ve siyaset felsefesini neden Batı odaklı bir şekilde ele almak durumundayız? Siyaset felsefesinin geçmişteki tartışmaları bugünle nasıl ilişkilendirilebilir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Antik Yunan dünyası, felsefenin Antik Yunan'da doğuşu ve doğa filozofları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sofistler ve Sokrates. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Platon. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Aristoteles. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | "Polis" dünyasının çöküş dönemi düşüncesi: Epikürosçular ve Stoacılar. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Roma'nın kuruluşu ve Cumhuriyet'ten İmparatorluğa geçirdiği dönüşüm; toplumsal ve kurumsal yapısı; "Roma cumhuriyetçiliği" ve "Roma gerçekçiliği". | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Siyasetin hukuksallaşması ve Polybius. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Seneca ve Cicero. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | İmparatorluğun doğuşundan Hristiyanlığın doğuşuna: Erken dönem Hristiyan düşüncesi ve Hristiyanları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Patristik Felsefe ve Augustine, Skolastik felsefe ve Aquinumlu Thomas. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Papalık-Krallık çatışmaları ve çatışmanın taraflarının düşünceleri: Salisburyli John, Parisli Jean, vd. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ağaoğulları, M. ve Köker, L.(2008). İmparatorluktan Tanrı Devletine, İmge Kitabevi Yayınları: Ankara. | |
2 | Ağaoğulları, M. (2009), Kent Devletinden İmparatorluğa, İmge Kitabevi Yayınları: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |