|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, hem toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini hem de ırk, etnisite, cinsiyet, sınıf ve millet gibi olguların toplumsal cinsiyet oluşumunu nasıl etkilediklerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet araştırmaları ve feminist teoriler üzerindeki temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Cinsiyeti güç ilişkileri, dil, etnisite, ırk, cinsellik, sınıf, ulus, din, coğrafya, yaş gibi unsurlar ile kesiştiği noktalarda analiz edebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Cinsiyetin sosyal, tarihsel, politik, dinsel, edebî, sanatsal görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilir |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini oluşturan alt başlıklar; kadınların hak mücadelesi ve siyasal hakların kazanılma süreci, toplumsal cinsiyet politikaları, feminist teoriler, diğer siyasal ideolojilerin kadına yaklaşımı ve dünyada ve Türkiye siyasal yaşamında kadınların yeridir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | İktidarın Cinsiyeti | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Feminist teoriler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Liberal feminizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Marksist ve sosyalist feminizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Radikal feminizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Toplumsal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Siyasal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Medyada toplumsal cinsiyetin temsili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamaya Yönelik Araçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Cinsiyete Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | WOOLF, Virginia (2012), Kendine Ait Bir Oda, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi. | |
2 | CONNELL, R.W, (1998), Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. | |
3 | AGACINSKI, Sylviane (1998), Cinsiyetler Siyaseti., Dost Kitabevi: Ankara. | |
4 | WOOLF, Virginia (2012), Kendine Ait Bir Oda, Kırmızı Kedi Yayınevi: İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |