|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; genetik modifikasyonlar ve değişiklikler, klonlama, genetiği değiştirilmiş organizmaların çevresel etkileri, kök hücre araştırmaları, genomik bilgi, üreme teknikleri, embriyo üzerinde genetik inceleme gibi biyoteknolojik uygulamaların iktisadi, siyasi, hukuki ve etik yönlerini araştırmak, anlamak, açıklamak ve tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küresel güvenlikle ilgili sorunları açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güvenlik ve çevre sorunları arasındaki bağlantıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yeni güvenlik tehditlerine karşı ulusal ve küresel güvenliği sağlayıcı alternatif politikaları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; küresel çevresel sorunları, çevre sorunlarının nedenleri, güvenlik kavramları (insan güvenliği, küresel güvenlik, kapsamlı güvenlik, gezegenin güvenliği, ekolojik güvenlik, çevresel güvenlik, biyogüvenlik), biyoteknolojinin uygulama alanları, biyoteknolojinin olası yarar ve riskleri, biyoteknolojinin Dünyadaki ve Türkiye’deki durumu, biyoteknolojiye eleştirel bakış: Ekonomi-Politik yaklaşım konularından ibarettir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Ve Kavramların Tanıtımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Küresel Çevresel Sorunları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Çevre Sorunlarının Nedenleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Çevresel Baskıların Ekonomik, Siyasal Ve Toplumsal Sonuçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Güvenlik Kavramları (İnsan Güvenliği, Küresel Güvenlik, Kapsamlı Güvenlik, Gezegenin Güvenliği, Ekolojik Güvenlik, Çevresel Güvenlik, Biyogüvenlik) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Küresel Barışın Ve Güvenliğin Sağlanmasında Yeni Güvenlik Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Çevre ve Güvenlik İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoteknolojinin Uygulama Alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Biyoteknolojinin Olası Yarar Ve Riskleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Biyoteknolojinin Dünyadaki Ve Türkiye’deki Durumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Teknoloji Ve Değişme Kuramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Biyoteknolojiye Farklı Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Biyoteknolojiye Eleştirel Bakış: Ekonomi-Politik Yaklaşım | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çoban, A. (2010). ‘Türkiye’de GDO Düzenlemesi ve Sosyo-Ekolojik Sorunları’, Ekoloji Kolektifi (Yay. Haz.), Görünmez Elin Ekolojisi, Biyogüvenlik ve GDO, Ziraat Mühendisleri Odası ve Ekoloji Kolektifi Ortak Yayını: Ankara. | |
2 | Topal, Ş. R., (2007). Değiştirilen Sen mi? Gen mi? Evren mi?, Yeni İnsan: İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 234 |