|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; planlama düşüncesinin evriminin, planlama türlerinin (fiziksel, kapsamlı, yapısal, sistem yaklaşımlı, savunucu, katılımcı, pazara yönelik, topluma yönelik, vb.), planlama ve tasarım ilişkilerinin, bölgesel ve kentsel araştırma-çözümleme-seçenek geliştirmenin, nüfus-işgücü kestirim yöntemlerinin, algoritma geliştirmenin tartışılmasını sağlayarak, bunların oluşum süreçlerini mekan zaman boyutunda açıklamak ve çağdaş kent planlama kuramlarının analiz edilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kent planlamasına ilişkin temel kuramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; kentbilim kavramları, kentlerin ortaya çıkışı ve kökenleri, kent planlamasının tarihsel gelişimi, kentsel planlama kuramları, kentsel planlama süreci, kentsel planlamanın ilkeleri, kentsel planlamanın Türkiye’deki evrimi ve planlamada güncel yaklaşımlar konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Amacı Ve İçeriği Hakkında Genel Bilgilenme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kent Ve Kentleşme Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kentin Bölümleri Ve Kentsel Ekosistem | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kent Kuruluş Şemaları Ve Örnekler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kentsel Dış Mekânlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kentleşmenin Getirdiği Sorunlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kent Planlama Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kent Planlama, Kent Planlarının İçeriği, Kent Planlarının Nitelikleri Ve İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Fiziksel Plan Kademeleri (Ülke Fiziksel Planı, Bölge Planı, Çevre Düzeni Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Fiziksel Plan Kademeleri ( İmar Planı – Nazım İmar Planı & Uygulama İmar Planı, Yol İstikamet Planı, Mevzi İmar Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Fiziksel Plan Kademeleri (Revizyon İmar Planı, İlave İmar Planı, Islah İmar Planı, Turizm Amaçlı İmar Planı, Koruma Amaçlı İmar Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Master Plan Kavramı, Kamulaştırma Kanunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | İmar Mevzuatının Tarihi Gelişimi Ve Güncel Durumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kentlerde Fiziki Planlarda Peyzaj Mimarlarının Rolünün Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydemir, Ş. (2004). Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Kitabevi: Trabzon. | |
2 | Keleş, R. (2008). Kentleşme Politikası, 10. Baskı, İmge Kitapevi: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 238 |