|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET ÖZEL (mehmetozel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; planlama düşüncesinin evriminin, planlama türlerinin (fiziksel, kapsamlı, yapısal, sistem yaklaşımlı, savunucu, katılımcı, pazara yönelik, topluma yönelik, vb.), planlama ve tasarım ilişkilerinin, bölgesel ve kentsel araştırma-çözümleme-seçenek geliştirmenin, nüfus-işgücü kestirim yöntemlerinin, algoritma geliştirmenin tartışılmasını sağlayarak, bunların oluşum süreçlerini mekan zaman boyutunda açıklamak ve çağdaş kent planlama kuramlarının analiz edilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kent planlamasına ilişkin temel kuramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği; kentbilim kavramları, kentlerin ortaya çıkışı ve kökenleri, kent planlamasının tarihsel gelişimi, kentsel planlama kuramları, kentsel planlama süreci, kentsel planlamanın ilkeleri, kentsel planlamanın Türkiye’deki evrimi ve planlamada güncel yaklaşımlar konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Amacı Ve İçeriği Hakkında Genel Bilgilenme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Kent Ve Kentleşme Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Kentin Bölümleri Ve Kentsel Ekosistem | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Kent Kuruluş Şemaları Ve Örnekler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Kentsel Dış Mekânlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Kentleşmenin Getirdiği Sorunlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Kent Planlama Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kent Planlama, Kent Planlarının İçeriği, Kent Planlarının Nitelikleri Ve İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Fiziksel Plan Kademeleri (Ülke Fiziksel Planı, Bölge Planı, Çevre Düzeni Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Fiziksel Plan Kademeleri ( İmar Planı – Nazım İmar Planı & Uygulama İmar Planı, Yol İstikamet Planı, Mevzi İmar Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Fiziksel Plan Kademeleri (Revizyon İmar Planı, İlave İmar Planı, Islah İmar Planı, Turizm Amaçlı İmar Planı, Koruma Amaçlı İmar Planı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Master Plan Kavramı, Kamulaştırma Kanunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | İmar Mevzuatının Tarihi Gelişimi Ve Güncel Durumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Kentlerde Fiziki Planlarda Peyzaj Mimarlarının Rolünün Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydemir, Ş. (2004). Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Kitabevi: Trabzon. | |
| 2 | Keleş, R. (2008). Kentleşme Politikası, 10. Baskı, İmge Kitapevi: Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 238 | ||