|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasal şiddet ve terörizm kavramları arasındaki ilişki üzerinden şiddet unsurunun birey-grup kimliğinin oluşumu süreci ile siyasal sistemin inşasındaki etki ve rolünün analitik bir seviyede kavranmasının sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasal şiddet ve terörizm kavramlarına ve bileşenlerine ilişkin kavramsal bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Siyasal şiddet ve terörizm kavramlarının teorik alt yapısı üzerinden değişen koşullar bağlamında toplumsal yapının dinamiklerine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanabilir. |
PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Mikro-mezo-makro seviyeler üzerinden birey-örgüt-toplum ilişkisinin nasıl inşa edildiğini anlamlandırabilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Terör örgütlerinin oluşumlarına neden olan unsurların psikolojik ve sosyolojik dinamiklerini analiz edebilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Terörizm kavramının siyasi ve toplumsal yapılar üzerindeki somut etkilerini ve sonuçlarını uygulamalı örnekler üzerinden gösterebilir |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Siyasal şiddet ve terörizme neden olan unsurları, dinamikleri ve aralarındaki ilişkiyi sistematik bir şekilde analiz edebilir |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Şiddet-terörizm-radikalleşme süreçlerinin ilişkisel boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, siyasal şiddet ve terörizm kavramları ile bu kavramların bileşenlerini meydana getiren diğer kavramsal unsurların analiz edilmesi, terör kavramının terörizme evrilme süreçlerine historiografik bir bakış açısı sunulması, terörizm olgusuna ilişkin teorilerin incelenmesi, birey-grup ilişkisi üzerinden terörist ve örgütsel kimliğin nasıl inşa edildiği, bu bağlamda terörist psikolojisinin ve terör örgütlerinin temel yapı taşlarının analiz edilerek siyasal ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi hedeflenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal Çerçeve (şiddet, terör, terörizm, radikalleşme vd.) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kavramsal Çerçeve (şiddet, terör, terörizm, radikalleşme vd.) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Terör ve Terörizmin Tarihçesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Terör ve Terörizmin Tarihçesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kolektif Hareketler ve Terörizm Teorileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kolektif Hareketler ve Terörizm Teorileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Birey-Grup İlişkisi: Terörist Kimliğin İnşası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Terörist Psikolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Örgütsel Kimliğin İnşasında İdeoloji ve Terör Örgütleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Örgütsel Kimliğin İnşasında İdeoloji ve Terör Örgütleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sosyo-Politik Çatışma ve Terörizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Vaka Çalışması/Uygulama-Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Vaka Çalışması/Uygulama-Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Vaka Çalışması/Uygulama-Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John Horgan (2014), The Psychology of Terrorism, Routledge, | |
2 | Marc Sageman (2017). Turning to Political Violence: The Emergence of Terrorism, University of Pennsylvania Press | |
3 | Mikkel Thorup (2010). An Intellectual History of Terrorism: War, Violence and the State, Routledge | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |