|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, jeolojik miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için bilgi ve beceri oluşturmaktır. Bunun yanında jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiye'nin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Türkiye de Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları anlatabilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yeryuvarının oluşumu ve temel jeolojik kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş; Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri; jeosit, jeopark kavramları; Stratigrafik-yapısal-morfolojik jeositler; Jeolojik miras yönetimi; Koruma stratejileri; Jeoturizm; Jeoparklar ve jeopark işletmeciliği; Türkiye’nin jeolojik miras alanları; dünyadan örnek jeolojik miras alanlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeryuvarının oluşumu ve yerkabuğunun genel özellikleri | Konu anlatımı |
2 | Temel jeolojik kavramlar; kayaçlar, mineraller, levha tektoniği, volkanlar | Konu anlatımı |
3 | Temel jeolojik kavramlar; kayaçlar, mineraller, levha tektoniği, volkanlar | Konu anlatımı |
4 | Jeosit ve Jeolojik Miras kavramları | Konu anlatımı |
5 | Jeopark ve jeoturizm kavramları | Konu anlatımı |
6 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kapadokya Örneği | Konu anlatımı |
7 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kula-Salihli Jeopark | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Pamukkale Travertenleri | Konu anlatımı |
10 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kızılcahamam-Çamdere Örneği | Konu anlatımı |
11 | İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanı: Yellowstone volkanik ve hidrotermal sistemi | Konu anlatımı |
12 | İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanı: Dinozor Parkı | Konu anlatımı |
13 | İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanlarından Örnekler | Konu anlatımı |
14 | İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanlarından Örnekler | Konu anlatımı |
15 | Jeolojik Mirasın korunması ve ilgili mevzuat | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hilario, A., Asrat, A., de Vries, B. V. W., Mogk, D., Lozano, G., Zhang, J., ... & Finney, S. (2022). The First 100 IUGS Geological Heritage Sites. | |
2 | Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 9 | 2 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |