Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR622 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR622 Adı: JEOLOJİK MİRAS Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, jeolojik miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için bilgi ve beceri oluşturmaktır. Bunun yanında jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiye'nin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını açıklayabilir PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Türkiye de Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları anlatabilir. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Yeryuvarının oluşumu ve temel jeolojik kavramları açıklayabilir PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Giriş; Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri; jeosit, jeopark kavramları; Stratigrafik-yapısal-morfolojik jeositler; Jeolojik miras yönetimi; Koruma stratejileri; Jeoturizm; Jeoparklar ve jeopark işletmeciliği; Türkiye’nin jeolojik miras alanları; dünyadan örnek jeolojik miras alanlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeryuvarının oluşumu ve yerkabuğunun genel özellikleri Konu anlatımı
2 Temel jeolojik kavramlar; kayaçlar, mineraller, levha tektoniği, volkanlar Konu anlatımı
3 Temel jeolojik kavramlar; kayaçlar, mineraller, levha tektoniği, volkanlar Konu anlatımı
4 Jeosit ve Jeolojik Miras kavramları Konu anlatımı
5 Jeopark ve jeoturizm kavramları Konu anlatımı
6 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kapadokya Örneği Konu anlatımı
7 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kula-Salihli Jeopark Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Pamukkale Travertenleri Konu anlatımı
10 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları; Kızılcahamam-Çamdere Örneği Konu anlatımı
11 İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanı: Yellowstone volkanik ve hidrotermal sistemi Konu anlatımı
12 İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanı: Dinozor Parkı Konu anlatımı
13 İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanlarından Örnekler Konu anlatımı
14 İlk 100 IUGS Jeolojik Miras Alanlarından Örnekler Konu anlatımı
15 Jeolojik Mirasın korunması ve ilgili mevzuat Konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hilario, A., Asrat, A., de Vries, B. V. W., Mogk, D., Lozano, G., Zhang, J., ... & Finney, S. (2022). The First 100 IUGS Geological Heritage Sites.
2 Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 9 2 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 7 35
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180