|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yönetim bilimi tarihi, yönetim faaliyetinin fonksiyonları ve yönetim yaklaşımlarını öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yönetim biliminin tarihini ve diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yönetimin fonksiyonlarını ve insan kaynakları yönetiminin unsurlarını tanımlayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Modern yönetim yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğini; yönetim kavramının tarihi, planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetleme fonksiyonları, sistem yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı, insan kaynakları yönetimi ve liderlik yaklaşımları konuları oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yönetim işlevi ve tarihi | Anlatma, soru cevap |
| 2 | Yönetim biliminin diğer bilimlerle ilişkisi | Anlatma, soru cevap |
| 3 | Planlama fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 4 | Örgütleme fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 5 | Yönetme fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 6 | Koordinasyon fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 7 | Denetim fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Stratejik planlama ve yönetim | Anlatma, soru cevap |
| 10 | Durumsallık ve sistem yaklaşımı | Anlatma, soru cevap |
| 11 | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı ve ilkeleri | Anlatma, soru cevap |
| 12 | Yönetişim kavramı | Anlatma, soru cevap |
| 13 | Kriz yönetimi | Anlatma, soru cevap |
| 14 | Liderlik kavramı ve anlayışları | Anlatma, soru cevap |
| 15 | Liderlik kavramı ve anlayışları | Anlatma, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tortop N., İsbir E., Aykaç B. (2017). Yönetim Bilimi, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 242 | ||