|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ARSLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ülkelerin kamu yönetim yapılanmalarını öğrenmek, kamu yönetimlerine ilişkin olarak değişen anlayışları irdelemek, yeni yönetim anlayışlarını geleneksel anlayışlar çerçevesinde irdelemek, Türk kamu yönetim sistemini derinlemesine çalışmak, Türk kamu yönetiminin örgütlenmesini irdelemek, genelde kamu yönetimlerine özelde Türk kamu yönetimine dönük reform çalışmalarını analiz etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kamu yönetimi disiplininin gelişim sürecini açıklayabilirler. |
PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kamu yönetimindeki güncel sorunları ve tartışmaları derinlemesine açıklayabilirler. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Kamu yönetimi alanındaki iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini analiz eder ve bu ilişkileri etkin bir biçimde yürütür. PÇ-11 Kamu yönetimi alanında bilgi üretimi ve analiz için gerekli düzeyde kaynak taraması, veri toplama ve verilerin analizine yardımcı olacak bilgi teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kamu yönetimi disiplininin tarihsel arka planını detaylı bir şekilde açıklayabilirler. |
PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. PÇ-10 Kamu yönetimi alanındaki iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini analiz eder ve bu ilişkileri etkin bir biçimde yürütür. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kamu yönetiminin kavramsal çerçevesini anlatır ve elemanlarını tanımlar. Kamu sektörü ve özel sektör arasındaki benzerlik ve farklılıklarının altını çizerek, örgütsel yapı ve karakteristikleri bakımından kamu kurumlarını ve işleyişlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder. Kamu yönetiminin ayrı bir çalışma alanı olarak doğuşu ve gelişimi, kamu yönetiminin diğer disiplinlerle olan ilişkileri, kamu yönetiminde temel paradigma değişiklikleri, kamu politikalarında amaçların saptanması, karar verme ve politika belirlenmesi, planlama gibi konular işlenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Başlangıç | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kamu Yönetiminin Tanımı ve Fonksiyonları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kamu Yönetimi Düşüncesinin Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Türkiye’de Kamu Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kamu Yönetimi ve Özel Yönetim (Benzerlikler ve Farklılıklar) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi: Merkezden ve Yerinden Yönetim, Türk Kamu Yönetimi Örgütlenmesi ve Temel Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Merkezi Yönetim: Merkezi Yönetimin Başkent Örgütü Merkezi Yönetimin Taşra Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerel Yönetimler -1/2 Yerel Yönetimlerin Gelişimi, YY’in önemi, il özel idaresi, belediye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Yerel Yönetimler 2/2 Büyükşehir Yönetimi, Köy, Merkez-Yerel İlişkileri, Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Bürokrasi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Genel Değerlendirme-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kamu Yönetimi - Yöntem ve Sorunlar, Npbeş Yayınları, Şinasi Aksoy, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, slayt ve bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 4 | 0 | |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 231 |