|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramlar ve konular hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Türkiye’deki turizm arzını (özellikle turistik çekicilikleri) yakından tanıyarak öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafya, turizm coğrafyası, rekreasyon, boş zaman kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Turizm arzı ve talebinin coğrafi dağılımını ve bunların oluşmasında etkili olan faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dünya turizminin genel yapısını ve temel uluslararası turist akışlarını açıklar ve örnekler verebilir |
PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İllere ve coğrafi bölgelere göre Türkiye’nin temel turistik çekiciliklerini sıralayabilir. |
PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Coğrafya ve Turizm İlişkisi. Turizm Coğrafyası ile İlgili Kavramlar. Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı. Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı. Dünya Turizmi ve Uluslararası Turist Akışı. Türkiye’de Turizm ve Turist Akış Koridorları. Türkiye’de Turizm Arzının Bölgesel Dağılımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Coğrafya ve Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar, | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
2 | Turizmin gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
3 | Turizm türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
4 | Turizmin etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
5 | Türkiye’nin Dünya Turizmindeki Yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
6 | Akdeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
7 | Türkiye'de korunan alanlar, | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ege Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
10 | Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
11 | Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
12 | İç Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
13 | Karadeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
15 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şenol, Fazıl. (2008). Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık: Ankara. | |
2 | Gürdal, Mehmet. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Muğla Üniversitesi: Muğla. | |
3 | Doğaner, Suna. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi: İstanbul | |
4 | Hall, C.M., S.J. Page. (1999). The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space, Routledge. | |
5 | Hudman, L.E.; R.E. Jackson; Geography of Travel and Tourism, Delmar Publishers,1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, haritalar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |