Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT508 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT508 Adı: EĞİTİM ORTAMLARI VE PROGRAM DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğretim ortamı, öğrenen, içerik ve görev analizi, öğretim ilkeleri, eğitim ortamlarında kullanılan yöntem ve stratejiler, uygulanan programı veya öğretim tasarımını değerlendirme modelleri konularında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ortamları ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Program değerlendirme modellerini karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Uyguladığı öğretim programını/Hazırlayıp uyguladığı öğretim tasarımını uygun modeli seçerek değerlendirebilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğretim ortamı, öğrenen, içerik ve görev analizini, öğretim ilkelerini, eğitim ortamlarında kullanılan yöntem ve stratejileri, uygulanan program veya öğretim tasarımını değerlendirme modellerini (hedeflere dayalı değerlendirme modeli, eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme, Stake’in uygunluk-olasılık modeli, Provus’un farklar yaklaşımı, Metfessel-Michael değerlendirme modeli, Stufflebeam bağlam, girdi, süreç, ürün modeli, Eisner’in eğitsel eleştiri modeli ve otantik değerlendirme) içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim ilgili temel kavramlar Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim ilke ve yöntemleri Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimde program değerlendirmenin amacı Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretim tasarımı ve program değerlendirme Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hedeflere dayalı değerlendirme modeli Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Stake’in uygunluk-olasılık modeli Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
10 Provus’un farklar yaklaşımı Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
11 Metfessel-Michael değerlendirme modeli Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
12 Stufflebeam bağlam, girdi, süreç, ürün modeli Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eisner’in eğitsel eleştiri modeli Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
14 Otantik değerlendirme Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
15 Program değerlendirme modellerinin karşılaştırılması Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yüksel, İ. & Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2 Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
3 Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor 8 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 6 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 6 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180