|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğretim ortamı, öğrenen, içerik ve görev analizi, öğretim ilkeleri, eğitim ortamlarında kullanılan yöntem ve stratejiler, uygulanan programı veya öğretim tasarımını değerlendirme modelleri konularında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ortamları ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Program değerlendirme modellerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Uyguladığı öğretim programını/Hazırlayıp uyguladığı öğretim tasarımını uygun modeli seçerek değerlendirebilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğretim ortamı, öğrenen, içerik ve görev analizini, öğretim ilkelerini, eğitim ortamlarında kullanılan yöntem ve stratejileri, uygulanan program veya öğretim tasarımını değerlendirme modellerini (hedeflere dayalı değerlendirme modeli, eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme, Stake’in uygunluk-olasılık modeli, Provus’un farklar yaklaşımı, Metfessel-Michael değerlendirme modeli, Stufflebeam bağlam, girdi, süreç, ürün modeli, Eisner’in eğitsel eleştiri modeli ve otantik değerlendirme) içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğretim ilgili temel kavramlar | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretim ilke ve yöntemleri | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitimde program değerlendirmenin amacı | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Öğretim tasarımı ve program değerlendirme | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hedeflere dayalı değerlendirme modeli | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eğitim programının öğelerine dayalı değerlendirme | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stake’in uygunluk-olasılık modeli | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Provus’un farklar yaklaşımı | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Metfessel-Michael değerlendirme modeli | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Stufflebeam bağlam, girdi, süreç, ürün modeli | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eisner’in eğitsel eleştiri modeli | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Otantik değerlendirme | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Program değerlendirme modellerinin karşılaştırılması | Düz Anlatım, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yüksel, İ. & Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
2 | Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
3 | Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | 8 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |