Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ARKD-911 - ARKEOLOJİ (DOKTORA)

Kodu: ARKD-911 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ V Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencinin tezi ile ilgili konuları öğrenmesini, tez çalışmasını yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arkeoloji alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. PÇ-
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntemleri uygulayabilir. PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir.
PÇ-6 Uzmanlık alanında arkeoloji bilimine yeni katkılar sağlayacak çalışma yapabilir.
PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir.
PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir.
PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir.
PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Uzmanlık alanıyla ilgili yeni veriler elde eder. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir.
PÇ-6 Uzmanlık alanında arkeoloji bilimine yeni katkılar sağlayacak çalışma yapabilir.
PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir.
PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir.
PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste öğrencinin tez konusu ile ilgili araştırmalarını sürdürebilmesi için ihtiyaç duyduğu danışmanlık yapılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 4 10 40
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 5 8 40
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 188