|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciyle işbirliği içerisinde tezin hazırlanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tezi hazırlamaya dönük süreçleri kavrar. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yüksek lisans tezini hazırlar. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılmasını ve öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez konusu ile ilgili basılı ve ve elektronik kaynaklar, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 14 | 196 |
c) Performans Ödevi | 10 | 14 | 140 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 14 | 210 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 728 |