|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciyle işbirliği içerisinde tezin hazırlanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tezi hazırlamaya dönük süreçleri kavrar. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Yüksek lisans tezini hazırlar. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılmasını ve öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçleri içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tez konusu ile ilgili basılı ve ve elektronik kaynaklar, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 16 | 1 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 14 | 196 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 14 | 140 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 14 | 210 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 728 | ||