Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ARKD-619 - ARKEOLOJİ (DOKTORA)

Kodu: ARKD-619 Adı: YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanyazın araştırması yapar. PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir.
PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir.
PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir.
DÖÇ-2 Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir.
PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir.
PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir.
PÇ-6 Uzmanlık alanında arkeoloji bilimine yeni katkılar sağlayacak çalışma yapabilir.
PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir.
PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir.
PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir.
PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir.
PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir.
PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir.
PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir.
PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir.
PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir.
PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenciler yeterlik sınavına girecekleri alanda yapılmış olan çalışmaları araştırır, okumalar yapar, tartışır, değerlendirir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 100

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 20 14 280
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 10 150
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 14 210
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 15 210
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 895