|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanyazın araştırması yapar. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. |
|
DÖÇ-2 | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-6 Uzmanlık alanında arkeoloji bilimine yeni katkılar sağlayacak çalışma yapabilir. PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir. PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler yeterlik sınavına girecekleri alanda yapılmış olan çalışmaları araştırır, okumalar yapar, tartışır, değerlendirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 20 | 14 | 280 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 10 | 150 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 14 | 210 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 15 | 210 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 895 |