|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, stres biyolojisinin geçmişten günümüze olan gelişimini anlatmak, stresin biyolojik etki ve mekanizmalarını öğretmek ve canlı organizmalardaki stres çeşitlerini kavratmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerde oluşan hastalıkları kavrayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Toprağın kimyasal özellikleri ve elementlerin çökelimi hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin eksiklik belirtileri hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin fazlalık belirtilerini öğrenebilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitkilerde beslenme bozukluğu kavramı, bitkilerde büyümeyi kontrol eden faktörler ve bitki besin elementlerinin önemi, bitkilerde besin noksanlıklarının nedenleri. Besin maddelerinin yarayışlılığını sınırlandıran faktörler, gübrelemeye bağlı olarak ortaya çıkan beslenme bozuklukları, besin elementlerinin bitki bünyesindeki etkileşimlerine bağlı beslenme bozuklukları, beslenme bozukluklarında genetik faktörlerin önemi, beslenme bozukluğuna benzer belirtiler yaratan diğer faktörler, besin noksanlığı belirtileri (Azot, fosfor), besin noksanlığı belirtileri (Potasyum, kalsiyum), besin noksanlığı belirtileri (Mağnezyum, kükürt), besin noksanlığı belirtileri (Demir, mangan),besin noksanlığı belirtileri (Çinko, bakır), besin noksanlığı belirtileri (Bor, molibden) ve besin noksanlığı belirtileri (Klor) konu başlıkları içeriği oluşturur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitkilerde beslenme bozukluğu kavramı | Anlatma Yöntemi |
2 | Bitkilerde büyümeyi kontrol eden faktörler ve bitki besin elementlerinin önemi | Anlatma Yöntemi |
3 | Bitkilerde besin noksanlıklarının nedenleri. Besin maddelerinin yarayışlılığını sınırlandıran faktörler | Anlatma Yöntemi |
4 | Gübrelemeye bağlı olarak ortaya çıkan beslenme bozuklukları | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Besin elementlerinin bitki bünyesindeki etkileşimlerine bağlı beslenme bozuklukları | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Beslenme bozukluklarında genetik faktörlerin önemi | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Beslenme bozukluğuna benzer belirtiler yaratan diğer faktörler | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Besin noksanlığı belirtileri. Azot, fosfor | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Besin noksanlığı belirtileri. Potasyum, kalsiyum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Besin noksanlığı belirtileri. Mağnezyum, kükürt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Besin noksanlığı belirtileri. Demir, mangan | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Besin noksanlığı belirtileri. Çinko, bakır | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Besin noksanlığı belirtileri. Bor, molibden | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Besin noksanlığı belirtileri. Klor | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hirt H, 2009. Plant Stress Biology: From Genomics to Systems BiologyMoberg GP ve Mench CA, 2000. The Biology of Animal Stress: Basic Principles and Implications for Animal Welfare. CABI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hirt H, 2009. Plant Stress Biology: From Genomics to Systems Biology. Wiley-Blackwell. Moberg GP ve Mench CA, 2000. The Biology of Animal Stress: Basic Principles and Implications for Animal Welfare. CABI |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 9 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |