|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM AKIN ÖZEN (akin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik başta olmak üzere üç boyutlu sunum teknolojileri ile ilgili genel bir bakış elde etmek ve bu sistemlerin hazırlanma süreci, kullanım yerleri hakkında eleştirel bir anlayış kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzaktan Algılama sistemleri hakkında bilgi edinilmesi |
PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-12 Farklı kaynaklardan gelen bilgileri araştırabilir, organize edebilir ve elde ettiği sonuçları yorumlayarak ayrıntılı raporlar oluşturabilir. PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Green box, modelleme, 3D yazıcı gibi temel kavramların öğrenilmesi |
PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-10 Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir PÇ-14 Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanal Gerçeklik teknolojisinin kullanım alanları |
PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-14 Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Arttırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanım alanları |
PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir PÇ-14 Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik ile ilgili temel kavramlar ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3D Sunum Tekniklerine Giriş | Konu anlatımı |
2 | Uzaktan Algılama Sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
3 | Yersel lazer tarayıcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
4 | Katı model tarayıcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
5 | İnsansız hava araçları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
6 | Fotoğraf üzerinden 3D Modelleme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
7 | Modellemeye giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modelleme Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
10 | 3D Yazıcılar ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
11 | Sanal gerçeklik ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
12 | Arttırılmış gerçeklik ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
13 | Projeksiyon Sistemleri ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
14 | 3d uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
15 | 3d uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Green box, modelleme |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |