|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin Türk turizm sektörünün temel sorunlarını tanımalarını, yorumlamalarını ve bu sorunları tartışarak çözüm önerileri üretebilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm sektörünü etkileyen ekonomik, sosyal, çevresel vd . sorunlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dünya ve Türk turizmi sektöründe ortaya çıkan gelişme ve değişimleri yorumlar. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sektördeki yeni eğilimlerin etkilerini ve gelecekteki olası eğilimleri değerlendirir. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm sektörünün doğasında yer alan mevsimsellik, arz talep dengesizliği; turizmin sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri, sürdürülebilirlik, tanıtım ve pazarlama politikaları ve sorunları, eğitim ve istihdam sorunları; sosyal ve doğa olaylarının, güvenlik ve terörist faaliyetlerin turizm üzerindeki etkileri; hukuksal düzenlemelerin, teknolojik gelişmeler ve yeni eğilimlerin sektör üzerindeki etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizmin neden olduğu sorunlarla ilgili genel değerlendirme | Sözlü anlatım-tartışma |
2 | Tanıtım ve Pazarlama Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
3 | Krizler ve Turizme Yansıması konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
4 | Tüketici Davranışları Değişimleri ve Turizme Yansımaları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
5 | Turizm Sektörü İstihdam Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
6 | Turizmin Yerel Halkın Yaşamı Üzerine Etkileri konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
7 | Turizm Çeşitlendirmesi ve Turistik Ürün Geliştirme Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Destinasyon Yönetiminde Örgütlenme Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
10 | Turizm Eğitimi Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
11 | Turizmin Ekonomi Üzerindeki Etkileri konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
12 | Çevre Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
13 | İklim Değişiklikleri ve Turizme Yansımaları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
14 | Güvenlik ve Emniyet Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
15 | İmaj Sorunları konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Sözlü anlatım-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |