|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, filogenetik çıkarımlarda bulunabilmek için gerekli olan uygun belirteçlerin, özelliklerin, örneklem büyüklüklerinin ve ağaç oluşturma yöntemlerinin belirlenmesindeki önemli noktaları ve filogenetik analizleri uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Filogenetik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Filogenetik çalışmalarda kullanılan moleküler yaklaşımları ve moleküler belirteçleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Veri analiz programlarını kullanabilir. |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Uyumsuzluk dağılımı ve nötralite testlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Filogenetik ağaçlar oluşturabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Filogenetik verilerin değerlendirebilir. |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Filogenetik kavramlar, moleküler karakter analizi, moleküler yaklaşımlar, moleküler belirteçler Veri analiz programlarının tanıtılması ve kullanımı, uyumsuzluk dağılımı ve nötralite Testleri, filogenetik ağaçların oluşturulması, mesafe temelli yöntemler, karakter temelli yöntemler, filogenetik verilerin değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Filogenetik kavramlar, | Anlatma Yöntemi |
2 | Moleküler karakter analizi | Anlatma Yöntemi |
3 | Moleküler yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi |
4 | Moleküler belirteçler | Anlatma Yöntemi |
5 | Veri analiz programları | Anlatma Yöntemi |
6 | Bioedit Programı, Mega Programı, | Anlatma Yöntemi |
7 | Network Programı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uyumsuzluk Dağılımı ve Nötralite Testleri, | Anlatma Yöntemi |
10 | DnaSP Programı, | Anlatma Yöntemi |
11 | Arlequin Programı, | Anlatma Yöntemi |
12 | Filogenetik ağaçların oluşturulması, | Anlatma Yöntemi |
13 | Mesafe Temelli Yöntemler, | Anlatma Yöntemi |
14 | Karakter Temelli Yöntemler | Anlatma Yöntemi |
15 | Filogenetik verilerin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lemey, P., Salemi, M., & Vandamme, A. M. (Eds.). (2009).The phylogenetic handbook: a practical approach to phylogenetic analysis and hypothesis testing. Cambridge University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |