|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, örümceklerin moleküler sistematiği ve filogenetik ağaçlandırma işlemlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arachnida sistematiği ile ilgili veri tabanlarını kullanabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örümceklerin moleküler sistematiği ve filogenetik ağaçlandırma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Omurgasız hayvanların genel özeliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Arachnida sınıfının genel özeliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Örümceklerin morfolojik, fizyolojik, biyokimyasal ve ekolojik özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İlkel örümceklerin ayırt edici özeliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Modern örümceklerin ayırt edici özelikleri açıklayabilir |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Örümcek teşhis anahtarlarının kullanabilir |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Örümceklerde karyotip yapabilir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Omurgasız hayvanların genel özelikleri, Arachnida sınıfının genel özelikleri, Dünya’da ki ve ülkemizdeki örümceklerin dağılımı, örümceklerin morfolojik, fizyolojik, biyokimyasal ve ekolojik özellikleri, ilkel ve modern örümceklerin ayırt edici özelikleri, örümcek familyaları, örümceklerin moleküler sistematiği ve filogenetik ağaçlandırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Omurgasız hayvanların genel özelikleri, | Anlatma Yöntemi |
2 | Arachnida sınıfının genel özelikleri, | Anlatma Yöntemi |
3 | Dünyada ki ve ülkemizdeki örümceklerin dağılımı, | Anlatma Yöntemi |
4 | Örümceklerin morfolojik, fizyolojik, biyokimyasal ve ekolojik özellikleri | Anlatma Yöntemi |
5 | İlkel örümceklerin ayırt edici özelikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Modern örümceklerin ayırt edici özelikleri, | Anlatma Yöntemi |
7 | Örümcek familyaları, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örümcek teşhis anahtarlarının kullanımı | Anlatma Yöntemi |
10 | Örümcek teşhis anahtarlarının kullanımı | Anlatma Yöntemi |
11 | Örümceklerde sitogenetik çalışmalar, karyotip yapımı | Anlatma Yöntemi |
12 | Örümceklerde sitogenetik çalışmalar, karyotip yapımı | Anlatma Yöntemi |
13 | Örümceklerin moleküler sistematiği ve filogenetik ağaçlandırma | Anlatma Yöntemi |
14 | Örümceklerin moleküler sistematiği ve filogenetik ağaçlandırma | Anlatma Yöntemi |
15 | Arachnida sistematiği ile ilgili veri tabanları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward E. R., Richard S. F. Robert D. B., (2004). Invertebrate Zoology | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |