|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güncel olarak böcek sistematiğinin durumu, moleküler yaklaşımlar, kullanılan moleküler belirteçlerin ve yöntemlerin verilmesi, filogenetik ağaçlandırma yöntemleri alanla ilgili yapılmış örnek çalışmalarla birlikte verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramları öğrenir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Moleküler Taksonomi Tanımı ve Kullanılan Moleküler Belirteçler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) ve Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemler hakkında bilgi edinir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar, Böcek Sistematiğinde Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar, Tür ve Varyasyon, Tür kavramı nedir? Tarihi gelişimi nasıl oluşmuştur?, Taksonomik karakter nedir?, Moleküler Taksonomi Tanımı ve Kullanılan Moleküler Belirteçler, Protein Belirteçleri, Mt DNA ve cpDNA, Mitokondrial Sitokrom Oksidaz Geni, Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.), Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.), Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemleri, Kullanılan Bilgisayar Tabanlı Programlar, Alanla İlgili Yapılmış Örnek Araştırmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar | Sözlü Sunum |
2 | Böcek Sistematiğinde Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar | Sözlü Sunum |
3 | Tür ve Varyasyon | Sözlü Sunum |
4 | Tür kavramı nedir? Tarihi gelişimi nasıl oluşmuştur? | Kaynak Tarama |
5 | Taksonomik karakter nedir? | Sözlü Sunum |
6 | Moleküler Taksonomi Tanımı ve Kullanılan Moleküler Belirteçler | Sözlü Sunum |
7 | Protein Belirteçleri | Sözlü Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mt DNA ve cpDNA | Sözlü Sunum |
10 | Mitokondrial Sitokrom Oksidaz Geni | Sözlü Sunum |
11 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
12 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
13 | Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemleri | Sözlü Sunum |
14 | Kullanılan Bilgisayar Tabanlı Programlar | Sözlü Sunum |
15 | Alanla İlgili Yapılmış Örnek Araştırmalar | Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Notlar, Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 5 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |